Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snart midsommar....

Kategori: Allmänt

....och än så regnar det hela tiden...
Det gör ingenting enligt mormors prins, för då får man titta på film. Mormor tycker att man ska vara ute och leka när det är fint väder, är det fult, då kan man få titta på en film.
Sén kan det ju variera väldigt,hur mycket moln det är på himlen eller hur "mörka" molnen är, är det sådana att man kan få tillstånd att sitta och glo på en film,eller har man så´n tur, att regnet börjar ösa ner och mormor anser, att det enda som kan rädda en i det här skitvädret är väl att titta på film.....
Lillprinsen har varit med mormor till Gävle i dag, vi har varit dit och hämtat älsklingsmostern L.
Hon har varit sjuk i flera dagar och mamma tyckte, att hon kunde lika gärna vara sjuk här hemma hos mor, där hon får bättre omvårdnad och mera kärlek(hennes pojkvän jobbar hela dagarna, ibland till sent på kvällarna)
Dessutom så är det midsommar om två dagar och då ska hon i alla fall komma hit.
Lillprinsen, han älskar sin moster...vad du är snygg L...sa han, (han är bara 4,5 år) se´n sa han att L är så fin...
Det ni, det är kärlek de´.
På midsommarafton, då ska vi ju klä midsommarstången. Just nu har min man,ja han som tycker att man ska vara ute i god tid med allting, ställt upp stången (naken..) för att den ska torka!!! Det ser ut som om KU KUX KLAN har ett möte på vår gård. Fattas bara att nå´n jäkel får för sig att sätta eld på den också!!
Hur förklarar man det för grannarna...jo, det är så här att..men, inte menar väl vi någonting men att vi har ett KU KUX KLAN kors ståendes mitt i trädgården.
Det är väl tur, att man inte bor i Amerikanska södern någonstans..
Nåväl, jag vet, att vår midsommarstång kommer att bli lika fin som andra år. I år finns det ju hur mycket blommor som helst att dekorera stången med, det är inte alls så många år sedan då vi inte hade med än björklöv och odlade prästkragar och några lupiner! Men, det blev midsommar det året också!
Nu ska jag och min hund få ut och resa, jag vill ju egentligen inte åka någonstans, men min man måste åka till Norge på jobb på måndag (han skulle vara ledig) och till det stället åker jag gärna igen, det var jättemysigt,vi får ha hunden med också.
Vi var där på jobb i över en vecka för fem år sedan och det gick jättebra.
Nu ska jag ta och nanna kudden, det ska bli skönt.
Ha dé!tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: