Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

uttmo...

Kategori: Allmänt

..det är någonting jag har kallat min äldsta dotter sedan hon föddes, bara på grund av att hon "var en uttmo". Jag skulle hoppas att hon läser det här jag skriver i kväll, för då kanske hon får det lite lättare.
Vi pratade för ett litet tag sedan om relationer, du kanske kommer ihåg vad jag sa..att jag aldrig skulle skaffa mig en ny karl, minns du vad jag sa i stället?
Du ska veta mammas lilla uttmo, att vad du än väljer i ditt liv så finns vi här för dig och kommer alltid att stödja dig vad du än gör. Det på grund av att vi älskar dig och vill att du och barnen ska ha det bra, att ni ska få leva i harmoni och känna er lyckliga.
men, uttmo, jag vill att du kommer till mig med dina "problem", det ses nog mest som "problem" av andra, men du vet väl vad mamma alltid har sagt, sköt dig själv och skit i andra!
Om det är som jag tror, så är det bara att gratulera, i så fall blir du nog lycklig till slut...
Var rädd om dig min lilla uttmo, kom ihåg att mamma raffa, hon finns här...alltid.
Det blev en väldigt personlig blogg i dag, men jag kände att jag måste få ur mig det som jag inte kan förmedla med ord just nu. Allting är väldigt infekterat och jobbigt men att få skriva vad jag känner gör att allting blir en aningen lättare.
Förresten, vädret...i dag har det haglat som bara den, det var hagel som var 1,5 cm! Jättebra för gräsfröna, de är väl fastnitade i jorden nu!
Det vimlade av småfåglar på raffas gräsmatta i dag, kan detha varit gräsfrösmörgåsbordet som hägrade? Jo, det var nog det, men sen kom haglet,jippie!
Nu så är det natti, natti. Ha dé / tant raffa

Kommentarer

  • Uttmo säger:

    Puss & Kram!!!

    2007-06-16 | 18:22:50

Kommentera inlägget här: