Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vardag igen...

Kategori: Allmänt

Nu är midsommar över för i år, regntunga skyar som vanligt men humöret har varit på topp....
Det har faktiskt varit en lugn och skön midsommar, ingen stress och inga måsten.
Vi har ju blivit en mindre släkt på grund av olika orsaker, men det har inte varit negativt, tvärtom.
Jag är ju den som inte gärna släpper in någon i mitt kök, jag sköter helst allting själv och med den inställningen får jag det ganska körigt ibland...konstigt...
Nu plockades det blommor på förmiddagen och sedan började alla att göra den vackraste midsommarstång som någonsin funnits, ni förstår, att det var en jäkla sjå.
Att vår Ku K(l)ux Klan liknande sak i trädgården blev ett minne blott. ( min yngsta dotter påpekade att det stavades med ett l inte som jag skrev Kux)
Men, ni vet nog vad jag menade i alla fall.
Att klä en midsommarstång tar nästan en hel dag på det här stället, när vi sedan skulle dansa, ja, då kom regnet!!!
Nåväl, midsommar kom och midsommar gick. Nu är det bara ett halvår kvar till julafton(i dag ) och i dag fyller vår lilla prinsessa 2 år.
Tänk, vad tiden går fort, det känns som om det var i går, samtidigt som man tycker att hon alltid funnits...
Det regnari dag med, men, det är ju bra för grundvattnet i alla fall.
Nu ska jag packa lite för min man och jag + hund ska åka till Norge i morgon, han ska dit och jobba några dagar. Det passar bra att vi följer med eftersom man får ha hund med sig utan problem.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: