Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

varmt..

Kategori: Allmänt

...är det i hela Sveiges långa land just nu.
Här hos mig i Dalarna har jag + 32 i skuggan, knappt ett moln på himmelen och svalorna, de flyger så högt så högt!
Längtar efter ett riktigt ruskväder, gärna utan åska, för det brukar bara ställa till en massa elände, det är så torrt ute att ett åsknedslag kan få katastrofala följder.
Min gamla döva hund, han ligger som en döing, han tycker inte om att det är så här varmt, han lider utav det.
I går när vi var ute och åkte bil, fick vi stanna för en räv, han gick så sakta över vägen och bara flämtade. Vi tyckte så synd om den, vevade ner rutan och pratade med den ett tag, den stod stilla precis bredvid bilen och tungan hängde som en slips på den. Stackaren! Det kanske var svårt för den att hitta vatten, vem vet.
Nu hägrar skuggan i trädgården, jag ska ta och sätta mig där med ett stort glas vatten, kanske också en bra bok....
Ha dé / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: