Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det här med internet....

Kategori: Allmänt

Det är inte lätt att vara novis när det gäller datorer, alla tror, att man ska kunna allting på en gång!
Jag vet inte hur många mail som bara helt plötsligt försvinner, och det gör dom under tiden jag skriver dom...märkligt.
Är det någon som har en aning om var dom hamnar?
Kanske är det nån krake som får alla mina "halvdana" mail och inte har en susning vad det handlar om!
Jag gör mitt bästa, men jag blir så frustrerad, sitter och författar och sen helt plötsligt schvisch................

Jag är tant raffa, en överviktig (inte skitviktig) kvinna i min bästa ålder, gift med en underbar man, har två vuxna tjejer och två helt gudomligt goa barnbarn.
Bor i Dalarna, har en gammal döv hund som på gamla dagar har börjat skälla! Undrar, om det beror på att han blivit döv, det kanske är det enda han hör.... stackaren.
Är det någon som har erfarenhet av gamla hundar som inte hör? I så fall skulle det v ara roligt att få veta hur sjutton ni har gjort er förstådda.
Det är inte lätt att bli gammal!

Det ska bli intressant, när jag ska skicka iväg det här jag skrivit, undrar var det hamnar. Jag hoppas, att jag ska lära mig det här med datorer, har läst så många bloggar och är så imponerad.
Det är otroligt vad alla är duktiga på att formulera sig, själv har jag en massa tankar i huvudet, men har svårt att få ner dom skriftligt. Man kan ju inte bara skriva som man tänker, det måste ju vara punkt och komma och mellanslag och stor bokstav och,och,och......
Det sitter nog i väldigt mycket från skoltiden, när man aldrig fick börja en mening som man ville när det var uppsatsskrivning. Det var så viktigt att allt skulle vara korrekt, jag tycker det är bra, att barnen i dag får uttrycka sig som dom känner och som dom vill. ( I gamla skolan fick man aldrig skriva dom)
Nu ska jag ta med min gamla senila gubbe (jag menar inte min man utan hunden) på en promenad innan det börjar regna.


Det är inte lätt att bli gammal!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: