Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fredag...

Kategori: Allmänt

Jahaja, nu är det fredag igen, nu ska man glädjas åt att det blir helg... Inte nog med det, det är pingst och mors dag!Och jag är som vanligt ensam hemma...
Jag kan inte påstå att jag tycker att helger är speciellt roliga, inte när min man är borta och jobbar, alla har ju sitt på helgerna.
Funderar på om jag ska ta äldsta barnbarnet med på vernissage  i morgon, det är yngsta dottern som ställer ut "sina barns" alster, (hon är fritidspedagog) och det var jättebra förra året.
Tror, att barnbarnet gärna följer med, då moster är hans stora kärlek! Det blir i så fall som vanligt, att vi får åka många mil, eftersom det ligger en bra bit härifrån. Vi brukar ha så mysigt tillsammans han och jag, djupa diskussioner i bilen och så lyssnar vi på "locken loll". Vi tittar också efter alla björnar och vargar som finns i skogarna vi åker förbi, rätt som det är så ser han några tycker han...
Lillsnörpa, hon får nog stanna hemma med mor och far, det är nog bara jobbigt för henne att vara med, hon får växa lite till först.OM det blir så att vi åker, då vet jag att moster blir överlycklig, inte bara för att systersonen kommer utan även för att modern faktiskt har intresse av vad "hennes barn" har åstadkommit. De är faktiskt väldigt duktiga, det är hon också, som kan få fram det kreativa hos barnen.
Nu ska jag åka och köpa fler plantor! Har flera stora krukor som det ska planteras i och till det kommer det att gå åt lite grönt...
Ha de´!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: