Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Kärringar....

Kategori: Allmänt

Jag blir så trött på kärringar!!
I dag har det inte varit någon bra dag när det gäller tant raffa och kärringar...tänk, vad mycket åsikter dom har om allt möjligt!
Som tex...jag har parkeringstillstånd för rörelsehindrad dvs.handikapptillstånd. Jag får alltså parkera på parkerinsplatser som är avsedda för just de med handikapptillstånd. Men som vanligt kom det i dag en liten dam med blålila hårdpermanentat hår och upplyste mig om att jag stod parkerad på en handikapplats. Ja, jag vet svarade jag, då talade hon om samma sak en gång till, men nu med lite högre röst och lite darr på stämman.
Ja, jag vet svarade jag och kände, att nu börjar nog jag att bli lite irriterad.
Jag vet inte vad som flög i damen, hon blev nästan hysterisk och jag tänkte i mitt stilla sinne, att nu dör kärringen!
Jag frågade henne om hon hade tänkt parkera där jag stod, men det skulle hon inte för hon hade inget tillstånd.....
Jamen, varför blir du så upprörd för, frågade jag? Jo, sa (skrek) hon, det är skandal att så unga människor (som jag) ställde sig på platser som var till för handikappade!!!! Jag blev så förbannad att jag slet ut mitt tillstånd och tröck upp det i ansiktet på henne, va säger du nu då? Kärringjävel sa jag...(snällt och vänligt)
Jamen, sa hon , du ser ju så ung och frisk ut, inte behöver väl du handikapptillstånd!?

Sen var jag ute med min gamla döva hund, han har ju blivit döv på ålderns höst.
Då möter jag en dam (kärring) som har en stor svart hund okopplad. Jag har alltid min hund kopplad nu för tiden, för det skulle vara ojust att ha honom lös eftersom han inte hör när någon eller något nalkar sig.
Jag ber henne att hon ska koppla sin hund eller åtminstone kalla in den, men hon gör ingetdera.
Hon säger åt mig att jag inte ska vara så löjlig! Det skulle enligt henne bara vara bra om hundarna fick leka med varandra!! Min hund är 13 år drygt och har aldrig varit intresserad av att leka med andra hundar.
När jag påpekade det för henne, sa hon, att såna som jag inte borde ha hund!!!
Det är ju tur för henne att hon antagligen inte bor här i närheten, för i så fall,kommer jag inte att hålla käft nästa gång! Att jag inte sa så mycket beror på att jag blev så paff! Inte sjutton vet väl hon hur jag är som hundägare!
Det är det jag säger, Kärringar....

Det med parkeringstillstådet, det är någonting jag drabbas av väldigt ofta, minst en gång i veckan. Har inte folk annat att bry sig om?
Det med min hund, ingen kan ju veta att han är döv, det syns ju inte utanpå, likadant med mitt handikapp, det syns inte heller utanpå.

Nu ska jag ta min "stackars" hund med mig på en promenad, träffar jag på den där kärringen igen, ja, då får vi väl se......
Ha de`!

Kommentarer

  • lilldotra säger:

    grrrrr.... ja knasigt folk det finns... tur att man är tolerant;)! kom ihåg: Errare humanum est, ignoscere divinum! /Puzz lilldotra

    2007-05-30 | 22:15:40
  • tant raffa säger:

    Ja, DETÄR JU TUR ATT MOR DIN BEHÄRSKAR LATIN, MEN JAG FÖRSTÅR ANDEMENINGEN (TROR JAG) pUSS PUSS LAW JO /MOR

    2007-05-30 | 22:35:30

Kommentera inlägget här: