Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Liten skönhet

Kategori: Allmänt

När man inte fyllt 2 år ännu och tittar på mormor med glitterögon och säger, mojmoj fiiin, då faller man som en fura, jag lovar.
Det gjorde mitt lilla barnbarn i dag när jag kom. Storebror undrade om jag alltid köpte nya kläder!
Nu hör det till saken att jag nästan aldrig köper kläder till mig själv nuförtiden, alla kläder köps till barnbarnen.
Vi var och inhandlade nya sandaler till prinsen och prinsessan må ni tro.
Dom ska på semester till Grekland den 7/6 och blir borta ien vecka så det behövs sandaler.
Men det var så, att mormor var barnvakt för mamma jobbade.(efter skoköpet)
men,mormor tyckte, att va fan,låt barnen få prova sina nya skor, det kan väl inte göra någonting.
Fadern kom hem och konstaterade att...dom där skorna får man inte av henne om man ska åka bort till kvällen.
Det regnade ute (ganska mycket)
Men hon som kan "häll",hon svepte med sina ögonfransar, som ser ut som svanvingarn ner över kinderna, och hon fick välsom hon ville, igen! Hon är så vacker, nästan bildskön ibland.
Hennes äldre bror, han är vacker,han är definitivt bildskön. Båda måste ju brås på mormor......förstås!!!
Nu vet jag ju inte hur det slutade, men hon svepte väl med fransjkäklarna och så fick hon som hon ville, igen.....så de´kan gå...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: