Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Allhelgonahelg...

Kategori: Allmänt

...är det ju nu i helgen så Byrackan och jag har varit till kyrkogården och tänt ljus.
Åkte dit nu på eftermiddagen, när vi varit hos barnbarnen på fika.
Kyrkogården jag åker till, ligger nästan fem mil härifrån så det hann bli becksvart ute innan jag och byrackan kom hem.
Hade köpt nya gravlyktor (två stycken) och införskaffat ljus som ska brinna i fem dygn, därför gjorde det ingenting att jag åkte i dag...
Det var så vackert på kyrkogården, massor med ljus tända och väldigt fint smyckade gravar.
Att jag åkte i dag beror på att det eventuellt ska komma snö i natt och då har inte jag lust att sitta och köra, eftersom det finns så många som inte skiftat till vinterdäck ännu.
Har märkt, att jag har fått väldigt dåligt mörkerseende, (tryggt va..) och jag vill inte gärna köra när det är mörkt.
Låter ju bra nu när det kommer att bli mörkt redan på eftermiddagen, jag får väl hålla mig hemma...
Ska ta och titta lite på tv och sen blir det en tidig kväll för mig och byrackan, inget mer nattsudd här inte!
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Ska till gravgården ikväll,ligger 5 min bilväg ifrån,Makens föräldrar vilar där och vi ska lägga en väldigt vacker krans med blodröda rosor uti,blir fint med tända lycktor :)

    /Kram till dig o byrackan och må väl :)

    2007-11-03 | 09:41:07
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, det är vackert med dekorationer, jag har "bara" planterat ljung på gravarna (2 st) men med lyktor så blev det jättefint.
    Tycker, att det är "mysigt" på kyrkogården under allhelgona...
    Kramar/ Åsa

    2007-11-03 | 10:49:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: