Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bonde söker fru...

Kategori: Allmänt

...brukar jag titta på.
I går kväll trodde jag inte vad jag såg och hörde..
Karl-Petter, grisbonde från Värmland, han har två tjejer boende hos honom på gården.
I gårdagens program så var det en gris som hade rymt och Karl-Petter han sprang och jagade grisen.
Tror ni att tjejerna hjälpte till??
Nej, de bara konstaterade att Karl-Petter hade dålig kondis..!!
En utav tjejerna, hon tyckte att Karl-Petter skulle LIGGA inne hos griskultingarna (grisbäbisarna som hon sa)...alltså ligga där inne och prata med dem för att göra dem mer sociala...!?
Vadå sociala??
Bimbon fattade visst inte, att grisarna föds upp för att slaktas, att det är det som en grisbonde livnär sig på...
Nej, hon tyckte att han var för osocial med sina grisar..
Just en bra bondmora..
Skulle inte förvåna mig om det blir hon som han väljer att få stanna kvar, han var ju inte ute efter en arbetskamrat sa han, utan en livskamrat.
Ja, jag kan då inte förstå, hur man ska kunna leva tillsammans med någon som inte fattar ett "jota" om hur det är att bo och jobba på bondgård..
Tjejen, hon såg ju bra ut, bara hon höll tyst för det var inte mycket vettigt som kom ut ur den käften..
Nej, vad negativ jag är då, kan ju lika gärna gå ut och skotta snö då blir jag nog av med de aggressioner jag tydligen har.
För här har det snöat oavbrutet ända sen i natt och det är jättefint ute, så länge det nu varar, det ska ju bli varmare...
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Haha, håller med, tänk att brudarna gör bort sig i teve så totalt....Susanne hon tänker iaf se till att hon får en riktig karl till gården, mockar dom inte skit så har dom inget hos henne att göra!
    Och Fredrik sen, som är så introvert att han först borde gå kurser i charmteknik och vett och etikett...jag undrar jag om det denna gång blir några riktiga kärlekspar?
    Ha en fin kväll!

    2007-11-29 | 18:36:26
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Anonym säger:

    jag har inte sett något av bonde- och bimboprakten, men det är bara tillfälligheter, jag ser det mesta, om jag har tid, till och med dr Phil.
    en med a-betende är otålig och gillar inte att stå i kö och hänga av sig kläder i tid och otid, det är inte nyttig för kropp och själ.
    stuvade makaroner är gott, fast inte alltför ofta!
    alla har en öm tå (kanske även du)
    - helt oberörda av omgivningens tyckanden, låtanden och göranden, är nog ingen, även om man vill!

    2007-11-29 | 21:05:25
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Pia säger:

    Citerar:
    "bara hon höll tyst för det var inte mycket vettigt som kom ut ur den käften.."

    Fan, va du är härlig... det är min syster i ett nötskal det, hahahaha. Kram på dig/Pia

    2007-11-29 | 23:05:24
    Bloggadress: http://www.retriever.info.se
  • Åsa säger:

    Paula: Ja, man kan ju vara tacksam, att man inte har några döttrar som sökt till det programmet, fast synd egentligen för de skulle klara "bondelivet" båda två.
    Håller med om att den enda vettiga bonden verkar vara Susanne/Ha dé!
    Latmasken:Ja, jag måste väl också lida av a-beteende då, för jag skulle aldrig stå i kö för att tex. få komma in på en restaurang..nej, finns inte på min världskarta!/Ha dé!
    Pia: Du vet ju att jag har svårt för att hålla käften, men det i går på bonde söker fru, det slog alla rekord..stackars tjejens släktingar, de måste ju skämmas nå´t otroligt, fy för att vara släkt med henne...Och vet du vad...hon tyckte det var ett stort problem med Karl-Petter (bonden), han luktade gris....!! (Pucko)..Ha dé!/Kram

    2007-11-29 | 23:16:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Mai säger:

    Men SATAN va du skriver bra!! Pia sa idag att du hade en blogg, så nu ska jag läsa den resten av kvällen!!
    Såg du i början av "Bonde söker fru" hos Karl-Petter när bimbo-brudarna hade jätteproblem när det inte fanns lås på muggen? Herreminskapare, säger jag bara..
    Kram från Mai

    2007-11-29 | 23:17:30
    Bloggadress: http://home.rixtele.com/%7Eestella/
  • Mai säger:

    Glömde ju säga att jag har blivit "farmor" igen. 6 st små puppisar har Silver blivit pappa till. Dutti ponke, nu får matte lite stålar igen..=)
    Synd bara att valparna finns i YSTAD av alla ställen, dit åker man ju inte i brådrasket..
    Puss puss från syster Mai

    2007-11-29 | 23:32:37
    Bloggadress: http://home.rixtele.com/%7Eestella/
  • Darkangel och Mumma säger:

    Haha!
    Jag har missat programmet.
    Kanske har gått miste om något kul.

    2007-11-30 | 00:04:05
    Bloggadress: http://aselli.se/
  • Garbo säger:

    I LÖÖÖVE Bonde! kan bara inte missa nåt avsnitt :D))
    Haha håller med vilka bimbos han har K-P,luktar gris och det säger hon utan att skämmas! ;)))
    Klart karln luktar gris han e ju grisbonde för böveln!

    O lille Fredrik då som väcker ömma moderskänslor,man vill lixom bara skydda honom från allt ont,dessutom har han samma dialekt som min älskade lillebror,hoppas han finner kärleken.

    Anders tycker jag e lite dryg och gillar han inte nåt vidare inte gillar jag gotländskan heller,tror hon e lite bländad av godset jag.

    Ha nu en bra helg!
    Kunde inte låta bli att kika förbi idag ;)
    /Kram!

    2007-11-30 | 08:43:09
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Mai: Vad roligt, att du också hittat hit, det är syster nummer två..
    Nu återstår det bara en syster och en bror sedan är det komplett.
    Ja, kan du tänka dig vilka jäkla puckon det är som är hos Karl-Petter, de borde ju ha "rensats bort" i första programmet, men då hade det ju inte blivit nå´t program förstås...(Det tänkte jag inte på...)
    Grattis till "farmoderskapet"!
    Ha dé!/Pussar & kramar!!

    2007-11-30 | 10:37:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Darkangel: Ja, jag måste säga, att du missat något..
    Det är otroligt vad mycket puckon det finns och som inte skäms att visa sig i tv heller..Ha dé!

    2007-11-30 | 10:41:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Garbo: Karl-Petter vet du ju vad jag tycker om, ja, hans puckon..
    Fredrik..han är ju i en klass för sig, hoppas verkligen att han hittar en tjej, jag tror ju inte att han gör det i programmet, men han finns ju till "allmänt beskådande" nu.
    Anders.. Ja, det finns nog en anledning till att han är ensam...tror, att han är ett riktigt "drygskåp" och han ser ut att vara en dominant sak..
    Han bor ju jäkligt fint (har åkt förbi många gånger) men det är ju inte det viktigaste.
    Håller med dig om det där med gotländskan.Ha dé!/ Kram

    2007-11-30 | 10:47:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: