Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

England igen....

Kategori: Allmänt

är det som gäller för älskade make/husse i ett par tre veckor igen.
Herrn i huset (inte byrackan den här gången) har blivit skjutsad till Västerås flygplats ytterligare en gång utav kära hustru och byracka.
Att vi skjutsade ner honom den här gången, berodde på att make/husse var sjuk och maka/matte ville inte att han skulle köra själv.
Nu var ju make/husse VÄLDIGT förkyld och SJUK, (han är ju man gubevars) och alla vet väl hur SJUK en förkyld man är....
Ja, nu hade ju han faktiskt feber och har en man feber, ja då sjutton är han SJUK!!
Vi åkte tidigt, för maken/husse, han har missat så många avgångar med flyget under sina år som resemontör, så han vill alltid vara ute i god tid.
Han sitter hellre ett par timmar på en flygplats och väntar än att komma i sista sekund.
Men, det var faktiskt riktigt ruskigt att köra tiiiidigt i morse, det var becksvart och så var det halt...det var även mycket vilt på och efter vägarna..
Har kommit underfund med att mörkerseendet har blivit betydligt sämre med åldern,- ja, nu har ju jag fyllt 23 förstås....
Det har faktiskt blivit så, att jag gruvar mig för att köra när det är mörkt, är det också regn, ja då vill jag inte ens sätta mig bakom ratten.
Men, det blir snart en ny vår....Ja, det dröjer ju några månader förstås...
Så, nu är byrackan och jag ensamma ett tag igen, det ska bli intressant, att se om herrn i huset (inte byrackan) får nå´t ledigt innan jul, det blir väl som vanligt, han kommer hem skittrött ett par dagar före julafton....Men, det gör ingenting, huvudsaken är ju att han kommer hem.
Nu ska byrackan få gå ut och "nattpinka", sen ska vi lägga oss med en god bok..
Ha dé! / tant raffa & byrackan

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Hoppas husse kom iväg ordentligt och har avrapporterat om sin snuva och mår bättre ;)

    vad mysigt du o byrackan har det,jag ser framför mig hur ni kurar framför brasan och mår gott!

    /KraM :)

    2007-11-14 | 08:59:24
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Jodå, husse mår bättre, han har fortfarande lite feber men jobbar ändå.
    Byrackan och jag har faktiskt tänt en brasa nu också, det är så "kulet" ute./ Kram

    2007-11-14 | 11:07:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: