Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ganska...

Kategori: Allmänt

...häftigt egentligen..
I dag har en utav mina småsystrar kommenterat på min blogg.
Ja, vad är det för häftigt med det då??
Jo, jag har nog nämnt i förbigående till henne att jag har en blogg, men det har liksom inte blivit nå´t mer sagt om det, jag brukar kolla hennes blogg varje dag och kommentera när jag känner för det.
Nu hade hennes dotter upplyst henne att jag har en blogg och det tyckte jag var ganska så kul..
Min lillasyster, hon bor i Eskilstuna (som alla mina syskon, fyra stycken) och hon föder upp Golden Retrivers, jaktgolden kallas de visst och de är jättehäftiga!
De är så pigga och "glada" och framförallt så är de arbetsvilliga.
Hon är sååå duktig med sina hundar, jag är full av beundran, att hon bara orkar...
Nu blir det på nå´t vis lite press på vad man kan skriva känner jag..nej, va f-n det här är ju min blogg och jag skriver väl vad sjutton jag vill...eller hur??
Jag har ju aldrig haft de tankarna förut så varför ska jag få de nu...
Jag har ju skrivit precis som jag har känt hela tiden och jag kommer att fortsäta med det, annars så är det inte tant raffas blogg längre.
Byrackan och jag har varit barnvakt åt prinsen och prinsessan och vi är nog lika slut båda två.
Prinsessan, hon fullkomligt ääälskar byrackan och han älskar henne också, men han vill nog inte bli nerbäddad bland kuddar och filtar hela tiden...hon kan faktiskt bli ganska så...(pain in the ass)
Prinsen, han har aldrig haft samma brinnande intresse för byrackan som prinsessan, men han älskar ju byrackan förstås och han är inte så påträngande, tack och lov....tycker byrackan!
Nu ska vi, byrackan och jag gå till sängs, som vanligt med en god bok och den här gången med Helen Tursten, Eldsdansen..
Ha dé! /tant raffa

Kommentarer

  • Pia säger:

    Hej igen;-)
    Nu (klockan är över 02.00) har jag tagit mig igenom ett halvårs bloggande - det var liksom på tiden, eller hur? Jag undrar vem av oss som är mest senil, du eller jag... jag har nämligen inte den minsta susning om att du har berättat om din blogg;-) Mycket intressant och rolig läsning i alla fall, du är duktig på att skriva! Så kul att läsa om prinsen o prinsessan och deras bravader tillsammans med dig... ungar är för härliga! Mina barnbarn kan man garva ihjäl sig åt ibland... de säger så roliga saker!
    Vad skönt att höra att byrackan fick komma hem med dig och att han verkar må bra trots sina ålderskrämpor, hoppas det fortsätter så - lääänge. Sköt om er! Puss o kram/Pia

    2007-11-22 | 02:17:37
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Garbo säger:

    In och önskar dig byrackan prinsar o prinsessor ett riktigt skönt veckoslut!
    *KRAM*

    2007-11-22 | 08:56:20
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja du Pia, det kan ju låta som "klubben för inbördes beundran", men jag tycker att du skriver så bra på din blogg och det är ett nöje att läsa den.
    Vad roligt, att jag kunde sysselsätta dig ett tag...
    Det känns lite "konstigt" att veta, att min lillasyster kan läsa vad jag skriver, men det är väl meningen med en blogg...
    Pussa på alla från oss../ Ha dé!

    2007-11-22 | 11:05:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tack Garbo!
    Hoppas, att ni också får en bra helg, har ingen koll på om du jobbar eller inte, men du kan ju ha det bra ändå../ Kram

    2007-11-22 | 11:09:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    Förstår precis vad du menar. Har fått lite hicka ibland när jag fått höra att någon läst min blogg. Du kanske såg hotet mot systersonen så sent som häromdagen! Tänkte nästan lösenordsskydda min blogg några dagar och rensa olämpliga inlägg under tiden. Men sedan tänkte jag FAN jag måste väl stå för det jag skriver när jag t o m väljer att skriva under eget namn och vet att vem som helst när som helst kan googla fram allt.

    2007-11-22 | 11:58:53
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Pia säger:

    Hej igen, syster Raffa;-)
    Min blogg är ju mest inriktad på hundarna och inte lika personlig som din, men jag förstår hur du menar med att det känns konstigt att jag kan läsa allt du skriver. Men som du brukar säga, det är din blogg och visst ska du kunna skriva precis som du vill! I många fall är det ju lättare att skriva om sånt som man har på hjärtat än att säga det.

    Idag eller imorgon ska jag (och Christer) åka och para Boogie med en kanonfin hanne i Norberg, så jag hoppas jag har positiva nyheter att komma med i bloggen snart;-) Jag vill så gärna ha "puppar" till våren, det är så länge sedan nu! Ska in o duscha nu och sedan åka och kolla med Mais hannar om Boogie verkar sugen;-) Igår var hon lite avig, men hon kanske har kommit på bättre tankar idag...
    Puss o kram/Pia

    2007-11-22 | 12:42:24
    Bloggadress: http://khemosabi.bloggagratis.se
  • Åsa säger:

    Annaa...helt rätt!
    Men som sagt var, man ska stå för sina åsikter annars kan man hålla tyst...
    Det är ju faktiskt lättare många gånger att skriva ner vad man tycker och känner än att uttala det verbalt./ Ha dé!

    2007-11-22 | 16:18:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Hoppas, att Boogie är "sugen", men tror du att hon visar nå´t intresse för två whippethanar?
    Men de två kanske blir alldeles "konfysa", vem vet..
    Kul Pia att du har "hittat hit"./ Kram

    2007-11-22 | 16:22:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: