Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ja då så har man...

Kategori: Allmänt

...."julat" till det inför advent.
I dag har byrackan och jag gjort klart det sista inför advent, vi ha till och med tänt adventsljusstakarna...
Det ni!!
När jag läste det jag själv hade skrivit om det att inte tända ljusstakarna för tidigt, insåg jag verkligen hur knäpp jag är!
Om jag vill ha mina adventsljusstakar tända i tex. juni, ja då har jag väl dem tända..eller..?
När jag tog fram de stakar som står i köksfönstren, ja då var det ett ljus på vardera som behövde bytas och jag tog fram reservljusen och bytte förstås.
Kunde inte för mitt liv fatta varför det ljuset bara liksom glödde och tänkte, att nu jäklar får jag lov att köpa nya stakar.
Det är inte mer än två år sedan jag investerade i nya fiiina stakar till köket så jag var milt sagt lite irriterad..
..Tills jag kom på...det var ju femarmade stakar och jag hade satt i lampor till sjuarmad stake...
Tänk, vad lite det behövs för att göra en glad ibland.
Det är så mysigt med adventsstakarna i fönstren, man skulle fasiken tända dem redan när man ska flytta tillbaka klockan till vintertid, för då blir det mörkt snabbt och man behöver ju ljus....
Ute är det fortfarande bedårande vackert, snön ligger ännu tung på trädens grenar och det ser riktigt "juligt" ut.
Jag ska försöka att skotta mig fram till "loftet", för jag måste ju "jula" till det där också med adventsstake och adventsstjärnor i fönstren eller så väntar jag till i morgon så att lillprinsen kan hjälpa till med skottningen.
Enligt honom (lillprinsen) så skulle inte jag klara mig när maken/morfar är borta om inte han fanns..
Det stämmer ju hur bra som helst, hur skulle jag göra utan honom....
Byrackan och jag ska ta och gå en liten promenad, det blir nog inte så långt, det är byrackan som får bestämma och han vänder när han tycker att det räcker.
Nu är det ju mycket snö ute och det är väl inte det allra skönaste anser byrackan, det är mycket bättre att ligga i soffan och mysa, matte hon eldar i kakelugnen och det är bara sååå skönt...
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: