Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag är...

Kategori: Allmänt

...en person, som totalt struntar i vad folk tycker om mig, det är ju ingenting som jag kan göra nå´t åt.
Men, i dag tex. så har jag börjat "jula till det" i köket, tvättat fönster och bytt gardiner, det blev jättefint, fast jag tog inte fram adventsljusstakarna och ställde dem i fönstren (2st.) utan tänkte att..vad ska folk säga, det är ju inte advent ännu...
Alltså...jag skiter ju i vad folk tycker och tänker annars, ska jag då inte kunna ta fram ljusstakarna då..
Jag är nog knäppare än jag trodde..
Har alltså "donat" i köket i dag, ska fortsätta med hallen i morgon.
Vilddjuren (prinsen och prinsessan) fick klä vår lilla adventsgran i går och den blev så fin.
Vi har haft den granen klädd till advent sedan våra barn var små och vi har alltid haft den i hallen, hur liten hall vi än haft, vi gör plats för granen i alla fall.
Lillprinsen, han tog väldigt allvarligt på uppgiften att vara "granklädare" som han sa, det var noga hur saker och ting skulle sitta och glittret...det tog tid att få dit må ni tro..
Prinsessan, hon tröttnade ganska snabbt, hon bäddade ner byrackan i soffan i stället och la sig bredvid honom och läste en bok för honom..
Förresten, Baloo som vi har i trädgården, han är väl undersökt utav byrackan, han är även "inkissad" nu...
Nu ska byrackan och jag ta en liten promenad, det har blivit lite varmare, det är bara ett par tre grader kallt nu så nu ska väl byrackan tycka, att det går an att gå ut.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Här har det regnat sen igår så det var ishalka så långt ögat nådde och ett riktigt äventyr att lyckas stå på benen när jag var på promenad * 2 imorse...

    Här har alla i grannskapet adventspyntat..utom vi då eftersom det ingen ide' är,vi får snart hit continern och kan börja fylla på med stök o skräp,ja det blir synnerligen en annorlunda jul!

    Ha nu en riktigt trevlig helg!
    /Kram :)

    2007-11-29 | 09:25:33
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Här snöar det för fullt, det har nog kommit en decimeter i natt och nu på morgonen.
    Men..det ska bli mildare så det är väl bara ishalka att vänta.
    Du får pynta contairnen så att det åtminstone känns som advent..
    Ha en bra helg!
    Ha dé!/ Kram

    2007-11-29 | 10:27:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: