Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man skulle egentligen....

Kategori: Allmänt

....ha gått och lagt sig för längesedan, men jag ville inte...och då gjorde jag inte det...
Har varit barnvakt i dag, dottern jobbade eftermiddag/kväll så byrackan och jag var till dagis och hämtade vilddjuren.
Det blev som vanligt stuvade makaroner och prins/prinsesskorv.
Jag måste erkänna, att jag börjar faktiskt bli ganska så trött på stuvade makaroner...Men, det är det absolut godaste som lillprinsen vet och vad gör man inte...
Byrackan, han gillar också det skarpt, han vet att han också får en tallrik utav det där "götta" som vi äter och han bara sitter och väntar..
Prinsessan, hon är ganska så liten i maten just nu, det är nog bara en tillfällighet, hon har alltid ätit med god aptit och varit väldigt tacksam att laga mat åt.
Vi har inte varit ute och lekt någonting i dag, det var mörkt när jag/vi hämtade på dagis och det var -10 grader så varken jag eller byrackan ville vara ute.
Men, barnen sysselsatte sig bra inomhus så tiden gick ju ändå.
Lillprinsen, han "skrev" önskelistor, men han har nog missuppfattat det där, för han hade "skrivit" vad morfar skulle få av tomten när han kom hem från England, det var både det ena och det andra, så morfar, han kommer nog att få en massa julklappar..
Nej, nu börjar det bli sent för tant raffa och byrackan, vi får nog säga god natt och sov så gott..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Hoppas ni sovit gott inatt :)
    Här är det isande -10 och jag tog en långis direkt imorse,annars brukar vi ta långisen vid fm och bara tomtkisseriet vid 07.
    Mötte massa vovvar o stressade mattar o hussar på promenaden och mina små kan inte hålla tyst!
    Väcker upp hela grannskapet så hädanefter blir det nog tomten 07 ;)

    Må så gott/Kram!

    2007-11-28 | 09:43:41
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Anonym säger:

    Jo tack, vi har sovit ganska bra faktiskt..
    Byrackan, han har bara varit ut på tomten än så länge, det är lika kallt här hos oss, men vi ska ge oss ut på en liten promenad snart.
    Ha dé!/Kram

    2007-11-28 | 12:02:11

Kommentera inlägget här: