Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mormors....

Kategori: Allmänt

.....lille prins ringde på förmiddagen och undrade om inte han och jag kunde mysa lite...
Det var så, att pappa, lillasyster och farfar skulle på hockey och det ville inte prinsen vara med på.
Han ville hellre vara hemma med mormor, det är väl ett gott betyg tycker jag...
Nu hade ju mormor redan bestämt, att hon och byrackan skulle åka till Barnens hus, ja, leksaksaffären....för att titta efter julklappar till barnbarnen så det passade egentligen väldigt bra att lillprinsen var med dit, för nu vet jag precis vad jag/vi ska köpa, åtminstone till honom.
När vi åkte därifrån så stannade vi på Burger King och åt lunch, det är mysigt, för vi tar gott om tid på oss, vi har så mycket att diskutera och lillprinsen, han kan inte beskyllas för att äta fort...
Huvudsaken, det är ju att han får i sig maten, spelar ju ingen roll att det kan ta nästan en timme...
Vem sjutton har bråttom..
(Mormor, hon var bara tacksam att hon slapp stuva makaroner, det kan bli lite tjatigt.)
Sedan var vi hemma här hos mormor och myste, vi fikade och tittade på film (vilddjuren) och sedan så har vi suttit och skrivit namn, det tyckte lillprinsen var jättekul och han var otroligt duktig.
Nu är det ju kväller och mormors små älsklingar ligger och sover och jag är som vanligt så tacksam att de finns.
Brukar tänka, vad sjutton gjorde man innan de fanns, vad tråkigt det måste ha varit då...Men, då tyckte man väl att just då var den bästa av tider.
Nej, nu ska jag ta med mig byrackan ut en sväng så att han får "göra ifrån" sig och sedan ska vi krypa till sängs med en (god) bok, för tillfället läses Åke Edwardsson, Vänaste land.
Den är "sådär", han har skrivit bättre tycker jag.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Å den som ändå hade en liten prins att mysa med eller prinsessa går lika bra,men jag klagar inte jag har ju mina 4 fotingar som myser som bara den mest hela tiden fast ritar gör dom dock inte ;)))

    Vart till vetrinären o lämnat Greta för att sövas ner :( 4 tänder ska dras,hon va så ynklig o ledssen när vi lämnade henne,svårt!
    Det e ju som en's ungar detta ju!

    På hemväg fick vi oss varsinn hamburger på Mc D och lilla brun fick en alldeles egen burgare men hon har kräkits så mkt efter bilfärden så burgaren ligger i kylen o väntar tills hon blir kry igen...
    Mamma hund o storvovve fick dela på brödet :)

    Ha det riktigt gott idag/Kram

    2007-11-19 | 13:12:07
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Visst är det hemskt, när man ska lämna dem kvar vid veterinären för att de ska sövas.
    Som tur är så finns det ju medel som de får för att vakna upp snabbt i alla fall.
    Va synd om lilla brun som blir åksjuk, det är inget vidare, kan faktiskt riktigt "känna" hur hon mår..
    Hoppas, att Greta inte mår "tjyvens" efter ingreppet. / Kram

    2007-11-19 | 13:35:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • www.dentatuerademamman.com säger:

    Hej där, vilken härlig dag med dit barnbarn. Mina föräldrar bor alldeles för långt borta, men vi brukar ses var tredje månad. När barnen var yngre så åkte jag upp (35 mil) eller så kom de ner, så att vi träffades ett par dagar i månaden. Men det är svårt att få till när ungarna är stora oc går i skolan.
    jag hoppas att jag kommer att bo nära mina barnbarn

    2007-11-20 | 16:08:26
    Bloggadress: http://www.dentatuerademamman.com
  • Paula säger:

    Ja åren går så himla fort, min tonårs-dotterson får jag fortfarande kramar av, men det krävs att jag blänger djupt in i ögonen efter det att jag bett honom ta av sig kepsen så jag ser hur han ser ut, hahaha

    2007-11-20 | 16:34:00
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Tatuerade mamman: Dina barns morföräldrar, de njuter nog i fulla drag när ni är där, även om det kan bli jobbigt (ja, en tv-apparat och morfar som alltid ska se nyheterna osv....) Men, det gäller att ta tillvara varje minut och varje tillfälle att ses.
    Ja, vi har det underbart lillprinsen och jag när vi har våra dagar då vi kan göra vad vi vill, han och lillasyster behöver tid ifrån varandra ibland.

    2007-11-20 | 18:15:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Åsa säger:

    Paula: Jag bävar redan för den tid som nog lär komma, att jag inte får gosa med lillprinsen så som vi gör nu.
    Därför gäller det att passa på så fort tillfälle ges...

    2007-11-20 | 18:18:37
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: