Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snö, snö, snö...

Kategori: Allmänt

...så långt ögat kunde se...
..Var det i morse när vi vaknade byrackan och jag.
Det var så otroligt vackert ute, det hade kommit två decimeter under natten.
Fick ta på mig "storstövlarna" när jag skulle hämta in tidningen och sedan var det bara till att ut och skotta!
Jag tycker att det är skönt med lite snö, ska det vara vinter enligt almanackan, ja, då ska det också vara snö.
Lillprinsen och prinsessan var hit med sin mor på eftermiddagen och vi var ute och gjorde en snögubbe, två snölyktor och så skulle vi göra en häst, men det blev Baloo i stället..
Det var så skönt ute, vi skottade lite och så kastade vi snöboll på varandra, det tyckte nog barnen var roligast.
Vi fikade också, lussekatter och varm choklad, det var populärt vill jag lova.
Byrackan, han delar inte vår förtjusning över snön, han skulle helst gå i ide om han fick och vakna upp i vår nå´n gång.
Det är roligt att se, att han blivit så mycket bättre på bara dessa dagar, det känns faktiskt skönt att bli utskälld utav honom, det har varit dåligt med det på sista tiden.
Han är också mer alert, han gör faktiskt sattyg emellanåt (igen) och ingen blir ju gladare än jag, för det är ett sundhetstecken.
Han äter som en häst, men det beror på cortisonet och risken att han ska bli tjock, den är nog minimal..
Jag har bara sett en tjock whippet i hela mitt liv, det var en gammal tant som hade en så överviktig whippet att jag var tvungen att fråga vad det var för sorts ras...
Det fanns inte tillstymmelse till bröstkorg på hunden utan den var jämntjock, såg nästan ut som en hushållspappersrulle, stackars hund.
Nej, nu ska jag ta med mig byrackan ut, han vill väl inte för det blåser och så är det ju snö!!
Jag får väl dra ut honom i kopplet, väl ute så går det ju bara bra.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • //SoP säger:

    *skrattar* en snöBaloo -så häftigt!

    2007-11-27 | 02:14:00
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se
  • Åsa säger:

    SoP: Det är faktiskt häftigt, det ser ut som Baloo och den är stoooor, båda barnbarnen får gott om plats på den.
    ..Nu har byrackan varit ut och pinkat på den också.../ Ha dé!

    2007-11-27 | 09:23:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Kl 07 var jag runt tomten med alla 4 sen fick jag ta en ensam repa med mamma hund som inte kissar när det är blåser från fel håll,katter att jaga i stället, folk som ska skällas på när dom är i morgonrusningen m.m man kan bli galen på den lilla loppan vill jag lova.

    Nu ligger dom o snusar lite varstans i sina sovpuffar,jag ska ta mig en varm dusch o sen blir det långpromenad...

    Må så gott!
    /Kram :)

    2007-11-27 | 10:00:30
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • www.dentatuerademamman.com säger:

    Det är bra mycket härligare när snön kommer än bara gegga och grått

    2007-11-27 | 21:07:55
    Bloggadress: http://www.dentatuerademamman.com
  • Åsa säger:

    Garbo: Det där med hundar som gör som de vill, det har jag erfarenhet utav..Det kan vara charmigt ibland, men också vara jäkligt drygt ibland.
    Ha dé!/ Kram
    Tatuerade mamman: Ja, det finns väl inget tråkigare än mörker och gegga, ska det vara vinter, ja då ska det.../Ha dé!

    2007-11-27 | 21:48:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: