Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndag...

Kategori: Allmänt

...morgon och inte är det speciellt roligt...
Tänk, att vara ensam hemma i veckorna, det gör inte så mycket, men helgerna, de är tråkiga, gudskelov så är helgen snart över..
Nu delar väl inte så många den uppfattningen med mig, inte de som är lediga från jobb och förpliktelser i alla fall, de som måste jobba helg håller nog med.
Man ska ju se positivt på tillvaron och det försöker jag att göra, byrackan, han HAR blivit bättre.
I går kväll när vi skulle gå upp på övervåningen så hann jag inte med att "haffa" honom för att bära upp honom utan han sprang som en gasell uppför trappan...
Det har inte hänt på länge, länge utan han brukar stå och vänta på att jag/vi ska lyfta upp honom.
Nu måste jag vara på alerten och "haffa" honom i alla fall, för det kan ju gå illa i trappan, han är nog lite övermodig tror jag..
Ute är det vintrigt, det har kommit lite snö så det är vitt på backen, bara en halv minusgrad (i går var det -9 på morgonen).
Det ska visst bli nå´n plusgrad i dag så det blir väl ännu halare antar jag.
Maken/husse, han har blivit förkyld igen, han ringde från England och lät väldigt hängig och täppt, det kan inte vara roligt att vara borta när man är sjuk, då om någonsin vill man ju vara hemma..
Sa till honom, att lägga sig i ett varmt bad och eventuellt ta en liten whiskey (i medicinskt syfte) och det där med medicinen, det tyckte han lät bra, men badet, det visste han inte hur han skulle göra med det.
Ja, han får göra hur han vill, huvudsaken är ju att han blir bra.
Nej, nu ska byrackan och jag ta och äta lite frukost, vi har inte gjort det ännu, det har bara slunkit ner två muggar med kaffe än så länge.
ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Pia säger:

    Hej på dig lilla gumman;-)
    Vad skönt att höra att byrackan har blivit bättre!
    Här har det också snöat en del, skönt att det blir ljusare tycker jag!
    Micke o jag ska strax iväg och "reservpara" Boogie, vi får hoppas det funkar idag med. Nu ska jag ut med odjuren och sen fixa lite mat innan vi åker. Puss o kram /Pia

    2007-11-25 | 14:43:36
    Bloggadress: http://www.retriever.info.se
  • Åsa säger:

    Hoppas, att hanen är en gentleman i dag också så att Boogie "släpper till".
    Ja visst är det skönare när det är lite snö, är det vinter enligt almanackan, ja då ska det vara det också...
    Ni kör väl försiktigt nu du och Micke, ge honom en stoooor kram från mig.
    Puss & kram/Åsa

    2007-11-25 | 15:40:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Va skoj att läsa att du plötsligt fått en gasell i huset! Ja tänk vad det är upponervända världen när man är orolig o iakttar minsta lilla förändring hos den fyrbenta, antingen det är posivivt eller negativt...När ska du få hem din snoriga gubben då? Trist att han är borta så länge åt gången, jag tycker ibland det är riktigt skönt när jag får vara ensammen ett par dagar,men inte så mycket längre...
    En timme kvar till damslalomen, hinner nog besöka några till!
    Ha det gott/Kram

    2007-11-25 | 17:27:41
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Javisst är det roligt att få en gasell i huset igen, men han tror sig kunna mer än han gör...(han är ju av manligt kön..)
    Det gäller att vara med, när det gäller trappor och när det är halkigt ute.
    Att maken är borta och jobbar, det är jag så van vid, håller med dig om att det kan vara skönt att vara ensam ibland, men det är tråkigt, när det blir så länge vissa gånger.
    Ha dé! / Kram

    2007-11-25 | 19:40:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    Jo men du har rätt, ensamma vardagar är en sak, helgen en annan. Både när man är ensam helt och hållet eller när den andre är bortrest. Minns både trista helger i småstaden som ung singel och när Mannen var bortrest och barnen små. Lördag eftermiddag var värst för då kändes det som ensamheten sträckte ut sig som oändlighet framför en. Antar att det kommer att bli så igen när barnen är utflugna.

    2007-11-26 | 14:05:16
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Åsa säger:

    Annaa, jag håller med dig om lördag eftermiddag, den är pest och pina tycker jag.
    Helgerna är värst för då tycks alla ha "sitt" på nå´t vis och man sitter där själv...
    Men, jag ska inte klaga, jag har underbara döttrar, men de kan ju inte sitta och hålla morsan i handen, bara för att hon tycker att det är tråkigt...
    Det är ju både och, att vara "resemontörsänka", för det mesta så är det ju bra./ Ha dé!

    2007-11-26 | 17:25:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: