Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sotaren kommer....

Kategori: Allmänt

....i morgon...
Så nu har jag "bubbat" upp stegen från förrådet och ska be grannen om hjälp att "förlänga" den.
Ja, det är en så´n där lättmetallstege som man "hakar" fast en del på den andra...och så kan den bli jäääättelång.
Grannen, han har varit/är sotare så han vet precis hur stegen ska stå så att jag slipper gnäll från sotaren som kommer.
En del utav sotarna brukar gnälla om än det ena än det andra,..stegen står inte bra...jaha, kan inte sotaren fixa så att stegen står bra då...nejdå, det ska gnällas..
"det skulle behövas en stege här också"...jaha, varför behövs det inte annars?
Får hoppas, att det kommer en bra sotare i morgon, är han hygglig så kan han få en kopp kaffe..
Har även gjort "rent" i kakelugnen, tagit ur all aska som jag lagt i en zinkhink vilken jag ställt ut på gården.
Är livrädd att det ska börja brinna, eldade i går och man kan aldrig veta, det kan ju finnas glöd kvar.
Köpte faktiskt zinkhinken enbart för att ha aska i den, har aldrig använt det till annat.
Byrackan, han är rolig..
Jag var ju ner till förrådet och hämtade stegen, då fick väl byrackan för sig att han var mol allena hemma och började skälla.
När jag kom in så stod han i soffan och skällde för kung och fosterland och när han fick syn på mig så blev han tvärtyst!
Sedan hoppade han ner från soffan, tittade på mig och sen fick jag en utskällning som hette duga..
Ja, han är ju lik sig på vissa sätt även om han är lite "krokig".
Nu ska vi ta en tur till affären, få se, vad man ska hitta på för mat i dag då...
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: