Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det är inte....

Kategori: Allmänt

så roligt just nu.
Byrackan är konstig på nå´t vis, han ser ut som en ostkrok ibland och som ett S ibland.
Oftast är det när han har legat och reser sig upp, då ser han mysko ut....
Jag tror inte att han har ont, det verkar inte så men att det är någonting som har hänt, det är jag övertygad om.
Få se, hur han är i morgon, är det inte bättre så får jag ringa till veterinären på måndag.
Är han i morgon som han varit i dag så är det inte akut, då kan hag vänta till på måndag.
Men...nu löper en boxertik bara två hus från oss och det har han minsann kläm på!!
Om han var jobbig förut när det "bara" var schäfertiken som löpte, då kan ni ju tänka er hur han är nu när vi är ute....
Även om han ser ut som en ostkrok, så är han "gubbsjuk" ändå..
Det är så konstigt, ena stunden ser han ut och beter sig som en riktigt gammal hund, andra stunden är han som en riktig "häradsbeteckare"...ja, ja, det är nog inte så olikt "människohandjur"....
Kom osökt att tänka på Anna Nicole Smith`s man, han den där miljardären, han kände sig nog som en ungtupp ibland fast han pendlade mellan 80 och döden...
Det kanske är en sådan drift som aldrig försvinner, vem vet..
Nej, nu ska jag och byrackan ta och gå till sängs med en god bok, det är bara skit på tv och jag är ganska så trött.
Måste komma ihåg att ställa om klockorna till vintertid, det är någonting som är lätt att glömma.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Oj! Hoppas lilla byrackan rätat ut sig till idag,annars blir det som du säger vetrinärbesök,hoppas han har lite tid kvar tillsammans med dig o familjen,håller mina tummar för er/Varm Kram

    2007-10-28 | 08:43:37
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Tack Garbo!
    Ja, han är inte "rak" om man så säger, det måste ha varit en hjärnblödning,men han har inte ont det är jag säker på.
    Han är ju precis som vanligt, förutom att han ser ut som en ostkrok, (inte hela tiden men oftast.)
    Vi får se hur det blir, har lovat honom att han aldrig ska behöva lida, det gör han inte nu, men../ kram

    2007-10-28 | 09:06:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Anonym säger:

    hoppas det löser sig med doggen!
    själv lider jag av melankoli,pga av gårdagens tgif sundsvall rauma,
    jag är kvar i den mentala bilden, av att dom inte skulle klarat biffen, så konstig är jag!

    2007-10-28 | 19:49:10
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Åsa säger:

    Latmasken, jag kan förstå, att du fortfarande är helt "salig" när det gäller fotbollen...
    Tillochmed JAG har läst om bedriften!!
    Byrackan han mår efter omständigheterna ganska bra, få se, hur jag gör i morgon, han har ju inte ont.

    2007-10-28 | 22:46:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: