Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det regnar...

Kategori: Allmänt

....ute så byrackan vill INTE gå ut...
Han är otrolig, öppnar jag dörren och han märker att det regnar...tvärnit!
I vanliga fall (innan han blev sned) så hade jag tvingat ut honom, men nu så har jag blivit lite "blödig" och låter honom bestämma.
(Jag tvingade faktiskt ut honom en sväng i trädgården, men den svängen var snabbt avklarad, det kan jag lova.)
Snart så blir det ju kallt och då blir han också "snabbrastad" eftersom han brukar frysa så hemskt om tassarna, han får kramp på en gång.
Han fryser inte speciellt mycket om kroppen även fast han inte har täcke, han gillar definitivt inte täcke!
Har han täcke på sig så kan man gå hur länge som helst utan att han gör varken det ena eller det andra och det är ju meningen, att han ska göra "ifrån sig".
Sa nyss till honom (han som är stendöv), att det är onsdag och det är bonde söker fru....och Grey´s anatomi OCH jag har eldat i kakelugnen så nu kan vi ligga som två paschor i soffan och bara njuta....
Lite mysigt ska man väl få ha det när man är förkyld och "ämlig".
Har känt mig lite bättre i dag, har inte så hög feber, men det är ju förstås fortfarande väldigt synd om mig.....eller??
Nu ska jag ta fram lite brieost och digestive och så ska jag göra en stor kopp thé, det ska bli mumma..
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Eira säger:

    Tack för din påhälsning i min blogg. Roligt med andra whippetmänniskor i bloggarnas värld. Vad e de för en liten whippet du har? Mina är ju Milou (från Crimdons kennel) 9 år och Sigge (från ex officios kennel) snart 2 år. Eller Skrot-Milou och Sigge-Bus som dom kallas... Ha en bra dag! // eira

    2007-11-01 | 08:18:07
  • Uttmo säger:

    Mammis....
    jag såg delar av G.A igår och insåg till min stora fasa att jag INTE sett det avsnittet!! Med andra ord så har "ni" kanske kommit ifatt mig och mitt tittande nu eller?!
    Bra är det ju i alla fall...

    Sitter på jobbet som du kanske fattar... smet ifrån..
    Längtar efter småttingarna så det gör ont. Hoppas att jag får hem dem över middag idag i alla fall...

    Hör av mig. Stora Kramen/ Uttmo.

    2007-11-01 | 10:25:54
  • Garbo säger:

    Ja detta eviga regnande,marken e sur jag blir sur o hundarna ännu ledsnare som inte kan va ute o lajja av sig all energi,dom e som din byracka tvärnit i dörren! och jag oroas över att dom kan hålla sig så pass länge som dom gör,ja inte lilla Greta då hon springer o gör på nödtidningen i köket ;)

    Nu e jag ledig i helgen och får väl ta hand om maken
    O djuren vila o äta gott nä vila lär det nog inte bli så mycket bevänt med...

    Krya på dig/Kram

    2007-11-01 | 16:48:23
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja du Garbo, man får väl vara glad att det inte är kallt i alla fall, för då är det ännu värre att få ut byrackan.
    Har suttit och "läst i kapp" din blogg, det tog ett tag men det var det värt...
    Hoppas, att du får en skön ledighet (med städ och tvätt osv. osv.) allt har ju en tendens att hopa sig...

    2007-11-01 | 17:14:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • SolSkuggan säger:

    Nämen fy så mysigt voffsen och du ska ha det.. Fast det tycker jag att du gott kan kosta på dig sjuk som du är och allt:)Javisst är det synd om dig.. självklart:) så jobbigt att vara förkyld. Jag är också förkyld men har klarat mig från feber.. alltid något.

    2007-11-01 | 17:58:03
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se
  • Åsa säger:

    Tack solskuggan, men jag har det ju bra, jag kan ju ligga och tycka synd om mig....det kan väl inte du göra, ni har väl fullt upp med att serva alla människor som kommer till er camping.
    Ni har ett fullt sjå hela tiden verkar det som, det är väl bra visserligen, men när hinner ni koppla av...?
    Hoppas, att du/ni får en trevlig helg.
    Ha dé!

    2007-11-01 | 19:00:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • //SoP säger:

    Men? Här är ju en blogg-:-) Jag har klickat på din länk flera ggr förut o då har det stått att sidan inte finns- En vovve vi hade när jag var "liten" avskydde regn, när vi satte ut henne på löplinan på baksidan kissade hon på altanen o ylade sen för att komma in! de små liven-

    2007-11-01 | 19:13:14
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se
  • Åsa säger:

    Vad roligt att du "hittat" hit,läser din blogg så gott som varje dag.
    Ja, regn är ju inget vidare, men nu så ska det dessutom bli snö.......

    2007-11-02 | 11:26:10
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: