Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Filmkväll....

Kategori: Allmänt

....blir det i kväll.
Lillprinsen ska sova kvar hos mormor och morfar, för att göra mormor sällskap på söndag då morfar ska skjutsas till flyget.
Det är alltid roligt att ha lillprinsen med och vi diskuterar allt mellan himmel och jord under vägen.
I kväll ska vi alltså titta på film, det blir nog djungelboken tror jag, det är den senaste i samlingen...jag nåste erkänna, att jag hoppas att det blir den för jag har alltid tyckt att den är så bra.
Vi har tänkt (morfar och mormor) att prinsen ska få bestämma om han vill att vi åker och äter hamburgare till midag eller om vi köper nå´t och äter hemma.
Tycker, att det är viktigt att han får känna sig lite speciell (vilket han ju är) och att han får total uppmärksamhet från oss.
Lilla prinsessan ska vara hos farmor och farfar och där är hon huvudpersonen för kvällen.
Nej, nu ska jag ut och "peppa" maken när han skiftar till vinterdäck på bilen.
Ha dé! tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Tack för påminnelse om vinterdäck! Måste påminna mannen om att byta på min bil. Jag är ett riktigt pjosk som vill ha vinterdäck i god tid. Gillar inte att bli överraskad av den första halkan.

    2007-10-21 | 08:26:40
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Ja, det kan ju verka pjoskigt, speciellt som det är + 10 grader här i dag....men i Västerås var det faktiskt bara +5...

    2007-10-21 | 17:12:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: