Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

IKEA...

Kategori: Allmänt

...har vi varit till i dag äldsta dottern, barnbarnen och så jag.
Ja, byrackan var ju också med förstås...
Det är ju tur egentligen att byrackan är stendöv, för vilket liv det var i baksätet....
Det spelar ingen roll, hela tiden så sitter prinsen och prinsessan och retar varandra..och i mitten ligger byrackan och sover i godan ro..
Lilla prinsessan, hon kan skrika i falsett!! Jag lovar, man är rädd att glasrutorna ska spricka ibland!
När hon gör det, (skriker i falsett) ja då retas ju lillprinsen ännu mer..förstås..
Modern, hon blev ju nästan vansinnig, men jag påminde henne bara om hur det var när hon och hennes lillasyster höll på när de var små..
Vi var förresten förbi hos yngsta dottern på hennes jobb, det är på vägen mot IKEA (ja, det blir ungefär tre mil extra) och hon blev såå glad att träffa sina små älsklingar.
Hon var mitt i en dramalektion när vi kom, hon jobbar som fritidspedagog och hon är helt underbar med "sina barn".
Hon hade som tur var en halvtimmes rast efter lektionen och då passade vi på att promenera i skogen bredvid skolan och då blev ju byrackan rastad också.
Efter det så åkte vi vidare till IKEA och jag måste säga, att barnen de skötte sig väldigt bra när vi var där.
Sa till dottern, att här åker man till IKEA och kommer hem med ljus, glasskål och ett rivjärn...man har inte stora pretantioner....
Nu är klockan snart 19.00 och det är kolsvart ute, jag ska ta en promenad med byrackan, det är uppehållsväder så det ska väl inte vara så svårt att få med honom ut.
Så nu är det...på med reflexerna och ut..
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: