Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är...

Kategori: Allmänt

....byrackan inte så sned längre, han är fortfarand inte riktigt som han ska vara, men det är på återgång tror (hoppas) jag.
Han har varit lite "låg" i kväll, han har inte skällt ut mig som han brukar göra minst en gång per kväll.
Men, han ligger och "småpiper" som vanligt och det är väl ett gott tecken...
Nu är det ju så, att byrackan, han är en bortskämd hund...ja,ja, jag vet att man inte ska skämma bort hundar, men om man är en så godhjärtad individ som han, ja då kan man inte göra annat än att skämma bort..så dé så!
Han har fått rå köttfärs, som är det bästa han vet ( i det så var det cortison, men det vet inte han för han är så "tarv" att han inte hinner känna efter).
Han har också fått stekt köttfärs/bacon...mycket protein, han skulle nog ha varit en katt i stället....
Men som sagt var, vad spelar det för roll om hundra år??
Pratade med maken/husse i telefon, han är ju i England och jag talade om för honom hur det varit i dag och han blev orolig han också.
Hur som helst så har byrackan det bra och vi ska gå/bäras upp på övervåningen för att där dela säng han och jag.
Har talat om för byrackan, att han har en hel säng för sig själv om det skulle passa herren, men se...inte då..
Nej då, han ska ligga under mitt täcke och "kollektivsvettas"...
ha dé! tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Lilla byrackan då,hoppas en natt under täcket har gjort underverk,man blir så oroad över dom små liven,kan inte tänka mig hur ont det kommer göra den dagen då våra små "somnar in"
    Har haft djur i stort hela mitt liv och var gång jag stått inför faktum så har jag lovat att jag aldrig mer ska ha djur för det gör så ont!
    Men så står man där igen med ett litet knyte :)
    Vad kan man annat göra...och självklart sk man skämma bort dom utan att skämmas/Kram

    2007-10-26 | 09:14:01
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • tant raffa säger:

    Byrackan mår bättre i dag, men han har gnällt ganska mycket i natt.
    Jag tror inte att han haft ont, men det kanske kändes konstigt för honom.
    Tittade på sjukhuset på tv 3 i går, det kom in en man som fått en stroke och han kunde inte tala (afasi) men efter ett tag så kom talet tillbaka och det visade sig att "proppen" löst upp sig själv, en så kallad "tia".
    Tror, att det var nå´t liknande som byrackan drabbades av.
    Men som sagt var, han mår bättre, vi har varit ute på en promenad och det gick bra./kram

    2007-10-26 | 10:28:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: