Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tittade på....

Kategori: Allmänt

...bonde söker fru i går kväll och i tidningen i dag skrivs det om att bönderna som fick mest brev var så unga att det inte skulle bli lika spännande...
Det kan väl inte de unga bönderna rå för, att de fick mest brev...
Det var ju en bonde från Dalarna, en 28-årig spannmålsbonde som bor helt fantastiskt vackert vid Dalälven (jag vet).
Men om man nu som han ser väldigt bra ut, har ett storjordbruk och bor otroligt bra,varför har inte han hittat nå´n tjej?
Kan det bero på att han är bonde?
Kanske han träffar den rätte nu, när de får vara med i tv....
Jag personligen skulle aldrig ställa upp på ett sådant program, men jag kan inte neka till att det är roligt att titta på.
Det var ju också en bonde som endast var 24 år och grisbonde från Laholm, han var så oskuldsfull och så nervös kraken att jag tyckte synd om honom.
Hoppas, att det är seriösa tjejer som skrivit till honom, man vill inte, att han ska bli sårad.
Läste i tidningen att han aldrig haft en kvinna, ska det vara nå´t att skriva om?
Får väl hoppas för hans del då att han får sin kvinna nu....
Nej, nu har jag svamlat klart för i dag.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: