Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det finns...

Kategori: Allmänt

...mycket som jag retar upp mig på...
..En sak, min lillasyster som bor i Eskilstuna blev påkörd ( hennes bil ) utav en man som tillhör ett "pittoreskt inslag" i gatubilden, deras kvinnor har bla. väldigt stora vida kjolar.
Hon kan inte få ersättning för skadan på sin bil eftersom det skulle innebära att HON var tvungen att personligen uppsöka vederbörande på grund utav att vederbörande smet från platsen (men min syster hann ta bilnumret.)
Är det inte ganska ynkligt, att inte polisen ställer upp och hjälper henne, hur många är det som vågar ställa de "pittoreska inslagen" i gatubilden till svars?
Ja, inte jag i alla fall, man ska inte dra alla över samma kam, men....
Det är tamejfan kränkande att man inte törs agera fast man har all rätt på sin sida, nej, jag ger ingenting för det så kallade rättsamhället.
Nu var det ju också en djävla tur, att hennes dotter hann hoppa undan...
Fy fan!
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: