Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Frostnatt....

Kategori: Allmänt

...har det varit i natt, det var vitt på gräsmattan i morse..
Jag personligen tycker att det är lite väl tidigt att det är frost i mitten på september.
I går så blåste det utav helsike och då hade vi förstås hyrt en skylift..
Ja, vi har hyrt den över helgen, men det finns så mycket vi behöver den till så maken var tvungen att blåsa omkring i den i går, han erkände att det var lite läskigt ibland..
Jag själv lider utav en förskräcklig höjdskräck, två "pinnar" upp på en stege och jag blir som paralyserad.
Nu väntar vi på att grannarna ska vakna någon gång så att vi får fortsätta med det som måste göras, men det var fest lite överallt i gårdarna i går kväll och i natt så de kan ju få sova ut...Det är ju söndag och man ska väl inte göra "väsen" av sig innan gudstjänsten i alla fall.
Tror, att den börjar vid elvatiden...kan ju ha fel, det är åratal sedan jag var på någon...
Ska ta med mig byrackan på en promenad, han är väldigt trött i dag så det blir inte så lång bit vi går.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: