Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Helvetesmaskin....

Kategori: Allmänt

...kallar ju jag datorn..
Jag kommer nog inte att ge den något snällare namn för jag blir knäpp snart...
Jag vet inte ett dugg om datorer, inte om andra tekniska saker heller för den delen.
Vet inte nå´n annan som är så totalt ointresserad som jag faktiskt.
Allt ska fungera, annars så får jag "spunk" och blir skitgrinig, lovar mig själv att jag aldrig mer ska befatta mig med det som bara djävlas...
Se´n så går det ett litet tag och jag lugnar ner mig lite och inser, att jag ska försöka igen...funkar det inte som jag vill att det ska göra, då....
Jag har ju lärt mig att svara på mail och att blogga och att kommentera bloggar, men det där med att lägga in foton....åhhh..jag är sååå avundsjuk på de som bemästrar den tekniken.
Men, om mina döttrar tar sig tid så kanske tillochmed jag kan lära mig så småningom. Man kan ju alltid hoppas.
Det där med att läsa en instruktion, det har aldrig varit min melodi, kanske när "saken" inte fungerar alls, men det är ingen garanti när det gäller mig, oftast så gör jag inte det då heller.
Jag har jättesvårt att lära mig någonting teoretiskt, jag är praktiskt lagd, visa mig så kan jag lära mig.
Vet inte om det har med åldern att göra, de flesta yngre förmågorna är ju väldigt duktiga på teoretiska saker.
Helvetesmaskin ja, jag har tryckt på nå´n tangent på datorn så just nu så är det lite "konstigt" på min skärm, men jag ser ju det jag skriver i alla fall..
Nu är det kväller och becksvart ute och jag ska ta med byrackan ut på en liten promenad och se´n ska jag lägga mig med en god bok.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: