Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Husbilar....

Kategori: Allmänt

...Har vi varit och tittat på i dag min man och jag.
Vi beslöt oss för att ta en " slappardag" och åkte till Ludvika och Kanon Kurt!!!
Där var vi faktiskt in och kollade i en husbil som kostade nästan 2,7 miljoner!!!!!!!!!!!
Hur f-n kan man överhuvudtaget tänka tanken att köpa en husbil för dessa pengar??
Den var minst 10 meter lång, ja, den var väldigt fin, men 2,7 miljoner...... Och sen så kostar det ju med bensin också och det vidundret drog nog mer än 1 liter/mil...
Vi var även in i en husbil som "bara" kostade 600-tusen, en "piss i missisippi" jämfört med den andra, men den billigare husbilen var mycket mer "compactliving" än den andra.
Om jag fick välja, så skulle jag ha valt den billigare varianten för den var mer genomtänkt.
Det är roligt att åka till Kanon Kurt ibland, inte för att vi har tänkt köpa någon husbil, men det är alltid roligt att titta.
Talade om för lillprinsen att vi varit dit, han skulle följa med nästa gång ( han har varit med dit förut och han har "kört" varenda husbil hos Kanon Kurt) men, det blir inte förrän han tappat en tand....... Ja, jag förstår inte vad han menar, kanske att det tar en tid...Vi får väl se.
Har tittat på Kristallen på tv 3, det var såå roligt att " i en annan del av Köping" fick två pris.
Tänk, att det inte är "skämmigt" längre att ha ett funktiopnshinder, det gläder mig oerhört.
Att se Linda Hammar med hennes stora leende, det gör mig så glad, hon bara utstrålar glädje.
Nu sitter min käre make och tittar på boxning, det tycker han är underhållande...ska jag titta på någonting liknande så vill jag se på sumobrottning, det tycker jag är roligt att se.
Det är riktiga "fetton" och det går fruktansvärt fort...en boxningsmatch, den håller ju oftast på i 12 ronder a´3 minuter, om inte nå´n får in en fullträff tidigare förstås...
Nej, nu ska jag ta och gå till sängs med en god bok.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    man får många hotellnätter för 2,7 millar!
    jag tror att en del av våra utländska vänner har ett annat kulturellt mönster, om jag säger så!
    gnälla och/eller ha kritiska synpunkter om saker och ting, företeelser, kanske är medelålders, men dessa iakttagelser behövs nog också (tror jag)!

    2007-09-23 | 19:57:38
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Att köpa någonting på fyra hjul som är så dyrt måste ju vara vansinne..
    Skulle inte ens kunna tänka mig att betala så mycket för ett hus en gång.
    Ja, många hotellnätter skulle det bli och då får man hoppas, att frukosten ingår...

    2007-09-24 | 10:22:23

Kommentera inlägget här: