Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu har jag gjort det igen.....

Kategori: Allmänt

.....varit ute och "druttat" omkull!
Trodde i min enfald att jag skulle kunna gå ut med byrackan utan att ta krycka med mig....
Kontentan av det hela blev stukad handled på höger...ett högerknä som är dubbelt så tjockt som det vänstra, en vrickad fotled på vänster och en öm axel....
Allt detta bara för att mitt högra knä får för sig att helt plötsligt "vika" sig.
Glömde, höger långfinger började blöda eftersom jag fått in en liten sten i fingertoppen vid fallet...
Helt otroligt!!
Nu brukar mitt knä bete sig på detta vis emellanåt, men det gör inte lika ont om man ramlar i tex. skogsterräng...Nu ramlade jag på asfalt...
Men, det går väl över, det är ju ingen mening att tycka synd om sig själv, det blir inte bättre utav det, jag är mest heligt förbannad!
Nu får byrackan rasta sig själv i trädgården i kväll för jag tar mig nog inte ut.
Förresten så spöregnar det ute så han blir nog bara glad att slippa promenaden.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    det låter som det skulle kunna vara en gammal (eller ny) idrottskada, ledband, menisk eller annat, lagom kul förefaller det vara.
    det är endast alkoholen som räddat mig från den förhatliga idrotten.
    hoppas att det går åt rätt håll, när man börjar känna av kroppsdelarna, då är det vanligtvis något fel!

    2007-10-01 | 18:28:42
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Det är en gammal motorcykelolycka som ligger till grund för det här, har opererat knät/benet femton gånger.
    Men, jag borde alltid ha minst en krycka...vilket jag inte alltid har....
    Det är så sant som det är sagt..är huvudet dumt då får kroppen lida.
    Det kan jag tala om för dig, att lidit, det har kroppen gjort.

    2007-10-01 | 23:07:57

Kommentera inlägget här: