Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Söndag....

Kategori: Allmänt

....Kväll och det är nästan becksvart ute redan.
För bara en vecka sedan så var det fortfarande skymning vid den här tiden, det är inte klokt, vad fort det går....
- I dag har lillprinsen och jag skjutsat morfar till flygplatsen i Västerås.
Snacka om temperaturskillnader, i V-ås var det + 22,5 grader och vi skulle till Gävle och åkte över Sala där det drog ihop sig och mulnade på rejält, där var det + 18 och norr om Heby var det bara + 12!
När vi sedan kom fram till Gävle så var det omkring + 17.
Har man som jag problem med lederna, då kan jag garantera att det kändes..
Mormors lille prins, han är så duktig att ha med sig i bilen, det blev i alla fall 40 mil i dag och inget gnäll någon gång, han är bäst!
Jag har skrivit det förut i min blogg att det är härligt med barn, de är så spontana och så logiska.
Att sitta i 40 mil och diskutera med en femåring (nästa söndag), det är en ynnest, det är synd, att inte alla har den möjligheten.
Det finns ingenting som är omöjligt, det finns lösningar på allt!
Jag har lärt mig mycket i dag som jag aldrig funderat över men från en femårings perspektiv så ter sig allt väldigt spännande.
-Det fanns inte så mycket varg och björn i skogarna mellan V-ås och Gävle, det konstaterade vi och det beror nog på att djuren blivit trötta av att det inte har varit så mycket sol att de tyckte, att det var lika bra att gå och lägga sig tidigt.
Vargarna de tyckte också att det var lika bra att gå i ide, det var i alla fall mycket bättre än att vara vakna när det blir vinter och mycket snö..och så blir det ju kallt också...då är det lika bra att gå och lägga sig den 2/9.
Ja, att vargarna borde gå i ide, det tycker väl de flesta som bor i Värmland.
Nu har ju en hund blivit dödad igen, det börjar bli lite tätt på given nu tycker jag, helt tokigt att de går så nära folk och bebyggelse, inte ett normalt beteende för ett vilddjur.
Jag är ju novis när det gäller den frågan men en åsikt, det får jag väl ha.
Nej, nu ska jag ta en promenad med mitt vilddjur.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: