Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En föraning....

Kategori: Allmänt

...om vår är det faktiskt ute i dag..
Byrackan och jag har varit ute på en promenad och jag gav mig sjutton på, att vi skulle gå en lite längre sväng nu på förmiddagen.
Det var alldeles vindstilla ute och solen försökte komma igenom de kompakta molnen och fåglarna kvittrade för fullt..ja, det var helt otroligt skönt faktiskt.
Byrackan, han är rolig, efter att ha varit väldigt tillbakadragen när det gällt andra hundar så har han på senare tid börjat visa mer och mer intresse..
Vi mötte flera hundar när vi var ute och han ville hälsa på flera utav dem, det har han aldrig velat förut....
Kanske beror det på, att han på nå´t vis känner sig trygg i sin döva värld och att de andra hundarna ser att han är en gammal gentleman (gubbe) och på så vis visar honom respekt.
Ja, inte vet jag, men mysko är det i alla fall...
Tittade efter tussilago, men det hittade jag inga, kanske beror det på att det var snö i förrgår där jag gick i dag..
Men, i trädgården är det helt snöfritt nu så de små kungligheterna kan leka i sandlådan på eftermiddagen för nu har sanden tinat.
Nu ska tant raffa "förlusta" sig i tvättstugan ett tag, inte roligt men nödvändigt...
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Tvättstuga ja..förrutom den ska jag ut o skura skit efter nattens bravader...:/

    /Kram på sig

    2008-04-15 | 11:36:05
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, jag läste om bravaderna på din blogg...
    Om solen ligger på så luktar det nog inget vidare, så jag säger...lycka till!
    Ha dé!/Kram

    2008-04-15 | 14:11:55
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Nu har jag skurat o gnott med rotborste citron o såpa samt ättika så nu borde katten hålla sig på avstånd förhoppningsvis :)
    Lagt ut en ren matta skurat stol o lagt dit ny dyna så fan ta katten om han kommer hit o bråkar mera!

    /Kram

    2008-04-15 | 16:05:55
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Det behövs nog alla dessa "medikamenter" för att få bort pinklukten, det finns inget värre än okasterat pink....
    Kan inte förstå varför man inte kastrerar en hankatt om man inte ska ha den till avel.
    Stackars hankatt, han blir avskydd för nå´t som är naturligt för honom, "revirtänket" bland annat.
    Ha dé!/Kram

    2008-04-15 | 23:28:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: