Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Solig fredag....

Kategori: Allmänt

....verkar det bli i dag...
Ja, solen den skiner och det är bara såå fint ute, fåglarna, de börjar sin serenad tiiidigt på morgonkvisten och det är så ljuvligt att ligga i sängen och lyssna på dem.
Tant raffa, hon är varmblodig utav sig så hon sover med öppet fönster året om.
Maken han KAN få stänga fönstret om det är MÅNGA minusgrader ute på natten, annars så är fönstret öppet..
Byrackan och jag tog en "slappmorgon" i dag, vi låg kvar i sängen och gosade länge, han låg på min arm och snusade mig i örat och det var så mysigt så.
I dag ska mormors lillprins vara här hos mig, lilla prinsessan ska till tandläkaren hon blir ju tre år i juni så det är väl nå´n "treårskoll" antar jag.
Lillprinsen, byrackan och jag ska grilla korv till lunch hade jag tänkt, vi ska förhoppningsvis kratta lite i trädgården också, prinsen han är jätteduktig att hjälpa till och han är övertygad om att jag aldrig skulle klara mig utan honom..
Givetvis så håller jag med....
Det är skönt att få rå om de små kungligheterna en och en ibland, det behöver de.
Funderar på om jag ska köpa lite penseér i dag och plantera ute för det ska visst inte bli så kallt på nätterna framöver så då slipper man ta in dem varje kväll (tant raffa är lite glömsk av sig..)
Få se, jag har ju en tendens att ändra mig stup i ett så....
Men, nu ska byrackan och jag ta en promenad i det vackra vädret och se om vi hittar lite fler vårtecken.
Hoppas att alla får en bra helg!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Underbart här med,jag gör som du njuter av fåglarna och allt som sker i naturen,får ibland en millisekund av nostalgi från barndomen,du vet våt mossa i näsan och sol i ansiktet..jaja jag har INTE stoppat mossa i näsan dock ;)))
    Men du vet dofter kvittret och allt som vaknar till livs,pur glädje :)

    Kram på dig o go helg!

    2008-04-18 | 15:13:02
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Förstår precis vad du menar med "mossa i näsan"..
    Och ja visst är det ljuvligt med allt fågelkvitter!
    Ha dé!/Kram

    2008-04-18 | 19:32:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Paula säger:

    Här har du också en varmblodig käring! Gubben är allt lite frusen men han sover längst bort från fönstret och får gosa med hundar/Katter tills han blir varm. Själv behöver jag mitt "space" för att sova gott..
    Håller med dig, någon insamling till familjen tänker jag inte delta i, jag skänker en slant till olika ändamål närjag tycker jag har råd.
    Här har dagen varit mulen, men jag har varit glad ändå, behagliga 10 plusgrader är perfekt för en värmehatande finnkäring..
    Ha en fin söndag/Kram

    2008-04-19 | 18:49:29
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: