Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sven-Ingvars...

Kategori: Allmänt

...var vi ju på i går kväll maken och jag..
Jag måste säga, att det var en skitbra konsert, inte alls som jag hade trott att den skulle vara.
Det var rock and roll för hela slanten, förutom i en kvart då de spelade akustiskt och sjöng Fröding och det var också helt suveränt.
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Sven-Erik Magnusson, men jag måste erkänna att han är proffsig, men det blir man kanske efter mer än 50 år (!) inom branschen.
Det jag inte kan förstå, är de personer som klarar av att sitta helt still under en hel konsert, som det är världens drag i, de klappar inte ens händerna....!
Både jag och maken var alldeles slut när vi kom hem för vi hade "diggat" så mycket och händerna var alldeles ömma efter allt klappande.
Visserligen så var väl medelåldern omkring 60-årsstrecket, men va sjutton...
Ja, bra och kul var det i alla fall och jag är glad att jag köpte biljetterna.
I dag så har maken bytt till sommardäck på bilen så nu blir det väl snö igen...det brukar ju vara så varje år, att så fort vi skiftat däck så....
Tussilago har vi också plockat, det finns fullt utav de små "solarna" i slänter mot söder.
Byrackan, han har rullat sig på gräsmattan i dag, det är första gången i år, men den lär väl inte bli den sista antar jag.
Det var säkert en gammal självdöd mask eller nå´t annat äckligt som han hittade.
Han luktar fruktansvärt illa just nu så det lutar åt en dusch lite senare...gud så glad han ska bli....
Vi har inte samma smak när det gäller väldoft han och jag, jag föredrar lite mer "sofistikerat" inte "maskdoft"..
Solen skiner ute och det är verkligen så att man får vårkänslor, grannbarnen har fått satt upp studsmattan och det är fyra killar som hoppar som "guttaperkabollar" och de har jättekul, det är ett säkert vårtecken tycker jag.
Nu ska jag ta med mig en kopp kaffe och sätta mig i solen och njuta en stund, ni får ha det så bra vare sig det snöar på er eller om solen skiner..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej!
    Va skoj att läsa att ni hade en lyckad kväll!
    Jag har numera en massa dumma fobier, bla kan jag inte vistas i en lokal med annat folk...alltså blir det varken konserter eller teater eller föredrag eller....nåt annat skoj. Men jag kan leva med det, vad är alternativet?
    Ömsom regnar det, ömsom snöar det, riktigt "hundväder" vem som nu kom på det dumma uttrycket, dom bryr sig väl minst av alla!
    Ha en fin söndag/Kram

    2008-04-06 | 11:41:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Ja du Paula, min byracka, han bryr sig om vilket väder det är, regnar eller snöar det, då du... då tvärvänder han i dörröppningen!
    Det blir att draaa ut honom...
    Det där med att vistas i en lokal med mycket folk, det är väl inget som jag gillar precis, men man får ju lov att "offra" sig ibland (väldigt sällan).
    Ha dé!/Kram

    2008-04-07 | 09:54:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: