Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fiskelyckan blev....

Kategori: Allmänt

....tre små aborrar! Utav de tre så var det lillprinsen som fick en och det var ju jätteroligt eftersom det var första gången i hans liv som han höll i ett metspö... Bara det att gräva efter mask var ju en upplevelse för dem, de ville inte gärna hålla i masken så det fick tant raffa göra, men att gräva, det tyckte de var kul och att leta i jorden, det gjorde de gärna. Nu är det ju så, att de flesta sjöar kräver fiskekort, men se det struntade vi i...med påföljd att så fort vi hörde en bil så trodde vi att det var "tillsyningsmannen" som kom...men, vi klarade oss... Lilla prinsessan hon tröttnade ganska snart på att stå med ett metspö och vänta på napp så hon gick omkring och gjorde en massa annat i stället. Lillprinsen, han var sååååå stolt över fisken han fick och när de kom hem så fick de vara med och rensa fiskarna och steka dem, men han gillade inte smaken, det är bara lax som han tycker om. Men det är ju bra att han smakar i alla fall, det brukar han göra med allting faktiskt. Dottern, hon har aldrig varit speciellt intresserad utav fiske, det märktes efter att hon använt mitt kastspö...det kommer att ta tid innan jag fått ordning i härvan.... Det var inte en enda mygg!! Bara det var ju helt otroligt! I dag ska vi ha en "mellandag", vi ska inte göra nå´t speciellt, maken är ju sjuk (förkyld) och jag känner att det blir bra med en dag som man bara kan slappa och inte ha nå´t på agendan. Få se, om vi åker till Furuvik i morgon med barnbarnen, det beror lite på hur vädret blir, det behöver inte vara solsken, men uppehåll vore ju bra. Furuvik, det är en bra park tycker jag eftersom man får ha hunden med sig och det måste vi ju eftersom det blir hela dagen vi kommer att vara där. Vi har också tänkt att vi skulle ta med barnbarnen till Nusnäs och dalahästtillverkningen där, det kan ju vara roligt att få se, hur de gör hästarna från allra första början. Det finns hur mycket som helst att göra med barnen om man bara vill, lite synd att allting är så förbaskat dyrt.. Men, vi åker ju inte på nå´n semester så det får väl kosta.. Nej, nu ska jag ta en kopp kaffe och så ska jag sätta mig med en god bok och bara strunta i allt annat. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Lena säger:

    Tack för värmande kramar.... jag samlar på sådana just nu!

    /Lena

    2008-08-11 | 15:31:12
    Bloggadress: http://momma.blogg.se/
  • TT säger:

    Hehe, vi löser sällan fiskekort heller för vi fiskar så lite och man är då på helspänn när det kommer en båt mot en!

    Och dom åren vi löst kort har vi inte fiskat alls!!

    2008-08-11 | 18:35:35
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Paula säger:

    Ungar brukar gilla att fiska. Min dotter åt dom beniga små abborrar vi grillade när hon fiskat dem...barnbarnen gillar också att fiska, men mannen o jag gör det aldrig...ändå har vi en bra fiskesjö alldeles bredvid.

    Visst är det trist att det ska vara så dyrt med inträde överallt. Förstår inte hur familjer med barn har råd! Dotterns fästman jobbade extra en vecka under semestern för att dom skulle ha råd med Liseberg...

    Ha en skön vecka, får du behålla mannen hemma ett tag nu?/Kram

    2008-08-11 | 19:27:04
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Garbo säger:

    Grattis till 3 små aborrar :)

    Nusnäs där har jag vart,tog med min kompis o hans amerikanska fru det var uppskattat att resa runt lite i dalarna,hade tidigare sommarnöje i ludvika så jag vet att dalarna är en av sveriges vackraste landskap.



    /Kram

    2008-08-12 | 08:38:18
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Lena:

    Du är värd alla kramar du kan få..

    Ha dé!



    TT:

    Visst är det väl lite fjantigt att det ska vara fiskekort när man bara ska fiska typ aborre, det är ju skillnad om det är ädelfisk som är inplanterad.

    Ha dé!



    Paula:

    Jag hoppas verkligen att de små kungligheterna kommer att vilja fiska mycket för då myser jag.

    Maken blir hemma ett par veckor (är det meningen)..

    Ja, det är inte klokt vad dyrt allting är...

    Ha dé!



    Garbo:

    Dalarna, det är ett landskap som det är tacksamt att turista i för det finns så otroligt mycket att se och visst är det vackert här..

    Ha dé!





    2008-08-12 | 09:23:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: