Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tjatigt...

Kategori: Allmänt

...värre är det...kontakten jag har med tele 2.. Det senaste "budet" var att jag inte ska stänga av datorn på hela dagen och att jag så mycket som möjligt ska var "aktiv" på nätet... Här hos tant raffa är det mulet i dag, det är "lågt i tak" och jag tror att det kommer att regna så småningom. Maken ska ut och klippa häckar och han drar verkligen på det, undrar om han tycker att det är tråkigt..?! Han ska till England och byrackan och jag ska skjutsa honom till Arlanda i morgon och jag menar...häckarna klipper inte sig själva.. Vi har ju "nya" grannar på den ena sidan och jag vet inte hur man ska få dem att förstå, att häcken mellan oss, den är gemensam och det är ju inte bara vi som ska klippa den. Förut var det inga problem, vi klippte varannan gång och man behövde aldrig säga nå´t utan det skedde "per automatik". Yngsta dotter har flyttat hem ett tag igen, hon ska till Norge och jobba så hon har hyrt ut sin lägenhet och det står inte på förrän hon åker. Måste ju säga, att det känns lite konstigt att få hem henne igen, har ju "navlat av" henne för längesedan men, det kommer nog att gå bra eftersom hon kommer att bo på "loftet" och sköter sig själv, det är bara måltider och dusch som hon utför i huset hos oss. Men, det är ju så, att helt plötsligt måste man ta hänsyn på ett annat vis... Byrackan, han är ju hellycklig förstås, men det är lite jobbigare än vanligt för honom att helt plötsligt ha tre stycken att hålla reda på. Han hör ju inte oss så det är ett förbaskat rantande hela tiden för att kolla var vi är, det blir nog ett maraton per dag för honom. Inte undra på, att han är så trött på kvällarna.... Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Bäzz säger:

    Björnes magasin? Bra eller dåligt barnprogram? Ha det guld!

    2008-08-27 | 11:05:06
    Bloggadress: http://bigbazz.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Va! menar dom att du ska va uppkopplad 24-7 för att det ska funka!!!



    Inte klokt helgalet...



    Här skiner i vart fall solen och jag ska sakta börja packa mig emot jobbet för 3 tim slit,vi ska flytta upp 2 tr till större,bara in i hissen och jag får ju gå hem sen...Häpp! :)



    /Kram på're

    2008-08-27 | 11:26:13
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Hur blev det med häcken?

    Samma gråa väder här hos mig idag som hos dig igår, fyy!

    Du har fått ungdom i huset läser jag - både trevligt men lite jobbigt kan det allt vara precis som du beskriver det....

    2008-08-28 | 06:40:06
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Mai säger:

    Hej kära syster!



    Så du har också problem med Tele2? Jag har nyss gått över dit efter flera års strulande med Rixtelecom, men det verkar inte vara så mycke bättre..



    Va kul att få hem dottern ett tag, pussa på henne från mig!



    Kram!

    2008-08-28 | 13:21:25
  • Garbo säger:

    Trubbel igen...

    Önskar i allafall en bra helg!

    /Kram

    2008-08-29 | 12:34:14
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Inga M säger:

    Låter konstigt att Du ska vara uppkopplad så mycket som möjligt, helt sjukt faktiskt. Det måste väl fungerar även om man kopplar upp sig ibland. Nej köp inte detta, det låter som ett dåligt svepskäl, i syfte att dölja något annat.

    2008-08-30 | 09:33:33
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Nämen gu vad trist!

    Antar datorburken ballat ur än en gång! :/

    2008-09-02 | 13:58:17
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Visst är det trist med allergier och astma. Pratade precis med dottern och dom hade varit på astmatest med Paulina, yngsta barnbarnet (9år). Först fick hon andas i en mask, sen fick hon medicin o så andas igen. Skillnaden var så stor att dom häpnade! Nu måste provet göras om, och vi får hoppas att det var nåt fel på det förra. Dom har ju två pappisar dom, och hon reagerar knappt på dom egna hundarna, man kan tydligen vänja sig, men när hon är hos oss blir det problem, främst med katterna som hon älskar och är oerhört allergisk mot. Dottern har aldrig varit allergisk, däremot barnets far, Jag har ingen erfarenhet alls av sånt. Det blir då långa ensamma månader för dig igen när gubben åker iväg..kanske ändå lite kul att ha dottern på nära håll

    Kram från pörtet!

    2008-09-02 | 18:41:26
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Kikar in för att säga godmorgon; men här verkar ingen vara hemma....tålamod...

    2008-09-03 | 06:51:38
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Svarar alla:

    Passar på...det funkar just nu, men det kommer med största sannolikhet att bli som vanligt....

    Fick besked via sms från tele 2 i går att de har skickat ett nytt modem (det tog alltså flera veckor innan de överhuvudtaget gjorde en felanmälan...) och förhoppningsvis så kommer modemet senast i morgon...

    Har slutat att hålla tummarna, det hjälper ju inte...

    Ha dé!

    2008-09-03 | 12:50:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: