Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Vi ska ut och....

Kategori: Allmänt

...fiska! Ja, dottern med sambo, de små kungligheterna och tant raffa ska ut på fisketur. Maken och byrackan stannar hemma eftersom maken blivit sjuk (ja, han har också fått den förkylning som jag har) men alla vet väl hur sjuka män blir vid en förkylning.... Han sa till mig att...din förkylning gick över ganska snabbt va..? Mja...sa jag, jag är ju fortfarande görförkyld, men jag klagar inte så mycket.... Jag brukar ta lite nässpray när det blir för jobbigt att andas genom munnen och det brukar ju kännas ganska bra ett par tre timmar och det får man väl vara tacksam över. Fiska ja... Jag vet inte när jag var ute och fiskade sist, det måste vara över tio år sedan och jag som älskar att sitta med mitt spö och vänta på napp. Jag äger faktiskt ett väldigt fint kastspö, men jag har aldrig gillat att kasta, utan att meta, det är min melodi. Jag tror, att det blir premiär för lillprinsen och prinsessan, de har nog aldrig varit på fisketur förut och det ska bli jättekul att få lära dem hur man ska göra, ja, det där med att sätta masken på kroken och att ta bort "slamsorna" när man ska agna om... Få se, hur de reagerar om vi skulle få napp.... Datorn....jag hoppas och tror, att den ska fungera utan strul nu... Trodde väl aldrig att jag skulle bli så "beroende" utav datorn att jag nästan fick abstinensbesvär när den var inlämnad på reparation, jag som varit så "anti" mot datorer förut, men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.... Nej, nu ska jag ta och göra mig i ordning, fiskegänget kommer nog snart och då ska vi ut och gräva efter lite mask. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Teela ♥ säger:

    Nu har jag ny blogg & nytt bloggnamn

    2008-08-10 | 15:32:48
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/teela
  • Inga M säger:

    Välkommen tillbaka till bloggvärlden! Jag förstår att abstinensen varit svår! :-)

    2008-08-10 | 23:02:29
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Ååå fiska! jag älskar att fiska och gärna med kastspö :)

    Hade allt kastspö rulle låda med olika fiskedrag och har till o med fiskat i Ålands skärgård,när jag skilde mig från sonens far så fick sonen ta över mina grejjer och ibland funderar jag på om jag inte skulle köpa upp mig på ett nytt fiskeset för maken min gillar oxå att fiska,hade tidigare båt,har kikat lite på vad det skulle kosta bara en liten med ruff så man kommer ut en bit,ja sen måste ju hundarna trimmas i sjövett ;)



    Hoppas det nappade!

    /Kram

    2008-08-11 | 08:46:32
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Inga:

    Ja, det har varit ganska så tråkigt, speciellt när maken var borta.

    Ha dé!

    2008-08-11 | 09:16:39
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Garbo:

    Jadu, det var jätteroligt att vara på fisketur med barnbarnen och jag hoppas verkligen att de får "blodad tand".

    Du skulle se mitt kastspö sedan dottern har "använt det".....

    Ett evighetsjobb att fixa det kan jag lova..

    Ha dé!/Kram

    2008-08-11 | 09:18:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: