Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Äntligen...

Kategori: Allmänt

...feberfri! Ja, nu är julen slut och nu så har jag blivit av med febern... Det har varit jättejobbigt med hög feber flera dagar och en förbaskad hosta (speciellt på nätterna) men nu så är jag på bättringsvägen. Maken har "bara" förkylningssymtom (än så länge) och jag hoppas ju att det stannar vid det.. Julen var ju lugn och skön och här hos tant raffa har det varit kallt hela tiden, det är fortfarande kallt, omkring tio minusgrader. Det är jättevackert ute, klart och massor med frost på träden så det är ju ett perfekt vinterväder för de som idkar vintersporter...men det gör ju inte jag... Jahaja...nu har Körslaget dragit igång och jag förstod ju att Team Wells skulle vara favoriter från början, men varken maken eller jag tyckte att de var speciellt bra...ja, vi har ju redan fastnat för Team Hanna och Team Magnus, de tyckte vi var bäst (än så länge).. Måste berätta att våra skator som huserar i trädgården, de tycker nog att det är absolut bästa stället på jorden för nu har de fått julbord också! Maken frågade vad vi skulle göra med julmaten som var kvar och jag sa att...släng ut allt till skatorna och jag lovar, det var uppskattat! Det tog inte lång stund förrän det var soprent på backen och det såg nästan ut som om de log (skatorna alltså).. Nyss kom maken och frågade mig om vi inte kunde åka iväg en sväng lite senare och jag frågade vart... Ja..sa han, jag tycker vi åker mot Leksandhållet och sedan får vi väl se och ja, varför inte.. Jag känner också att det skulle vara skönt att komma hemifrån en liten stund och det är ju alltid roligt att vara ute och åka och titta hur andra har det med juldekorationer i sina trädgårdar. Nej, det kanske är bäst att jag gör mig iordning... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Men, va trist att vara febrig och eländig på jul! Men jag tycker det var bra att du fick släppa lite på principerna lite o ta emot hjälp! Är själv likadan, men att låta andra diska funkar däremot bra! Fem extra övernattande gäster funkade, även om nu tvättmaskinen går för fullt, två nya tillkommer imorgon..

    Lilltjejen klarade vistelsen utan astma-anfall, hon fick börja medicinera redan kvällen innan ankomst och det funkade bra.

    Jag skickade med all överbliven mat till dottern, där uppskattas det mycket mer än här hemma, där vi nu väntar på en kyckling i ugnen

    Skickar en krya-på-dig-kram från pörtet

    2008-12-27 | 16:29:34
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon Tant Raffa! Hoppas ni fick en fin biltur igår!

    Jisses vad med trafik det var på E-fyran! Antagligen stugbyte i fjällen...

    Håller tummarna att du blir bättre o bättre nu!

    Kramen!

    2008-12-28 | 09:42:47
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Skönt att du är på benen igen!

    Visst är det kul att åka runt och se lite annat än sina egna fyra väggar.

    Ha en bra söndag! Kramar

    2008-12-28 | 11:08:09
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Jadu..att släppa in någon annan i köket, det har varit det svåraste, men jag var så febrig så jag hade inget "val".

    Jag brukar inte ens låta någon annan diska..!..Då kanske du förstår hur "knäpp" jag är.

    Lycka till med nästa gäster!

    Ha dé!/Kram



    Rankan:

    Det blev en sväng runt Siljan faktiskt och det var hur mysigt som helst, men det var mycket trafik och som du skrev, det var nog "stugbyte" för det var en strid ström med bilar.

    Är på bättringsvägen, men är ganska så trött.

    Ha dé!/Kram

    2008-12-28 | 11:10:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Det behövs egentligen inte så mycket för att roa mig, en biltur räcker...

    Ha dé!/Kram

    2008-12-28 | 13:09:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • skgsfrun på dal säger:

    Va trevligt det låter att ta en tur med maken, det var längesen vi bara åkte runt utan mål. Hittade ni något mysigt ställe att fika på eller hittade ni på något annat?



    Förresten får tant Raffa ta och ändra i presentationen...det där med salig byracka.



    Skogsfrun som har synfel har ett annat tips, helt försynt. Texten blir betydligt mer lättläst om man delar upp den i stycken allt eftersom man byter ämne liksom. Som sagt bara en from önskan och ett litet tips;) Gott Nytt år önskar vi oss alla också!

    2008-12-28 | 17:20:22
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: