Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Grisfötter....

Kategori: Allmänt

...har maken just suttit och ätit till frukost! Ja, han inhandlade tre (!) burkar med den "delikatessen" igår, eftersom jag inte kokar sånt till honom...jag har gjort det en gång och det fick räcka.. Hemköp är det enda stället här i Falun där vi hittat den "delikatessen" och vi är ju medvetna om att det är en "delikatess" som kommer att försvinna. Ute är det ett underbart vinterväder, det snöade igår och sedan frös det på så när man tittar ut kan man nästan tro att det är ett julkort! Ingen julstress hos tant raffa i år, det känns ganska konstigt faktiskt men jag har bestämt mig att...julen kommer och julen går, ingen mening med att ställa stora krav på sig själv för att sedan bara må dåligt.. Ja, så var dansbandskampen över då... Larz-Krizterz vann ju och både maken och jag tyckte att det var jättebra! Man är väl patriot...nejmen, vi tyckte att de var ett bra dansband och de har framförallt spelglädje och det är viktigt. Dagen idag den 4:e advent kommer att gå i lugnets tecken, inga "måsten", kanske att lillprinsen kommer över en sväng, han har tillfrisknat, var ju sjuk med hög feber i flera dagar och igår så blev det lilla prinsessans tur att däcka och jag tror ju att lillprinsen är trött på att vara hemma, det brukar räcka att få komma hit en sväng för att det ska bli lite roligare... Nej, nu ska jag ta mig lite frukost, jag lovar...det blir inte grisfötter! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Aj, aj! Antar att dom har riktig gran...måste väl bli en i plast då eller!

    Men grisfötter till frukost! Hi, hi! Har aldrig smakat men bara ordet....

    Nu är knäcken kokt....bara resten kvar!

    Kramen!

    2008-12-21 | 11:33:31
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Maria säger:

    Grisfötter skulle aldrig komma i min mun, blää..

    Vad mysigt om din lillprins skulle komma över en stund :-)

    Ha en fin 4:e advent !

    Kram Maria

    2008-12-21 | 13:24:42
    Bloggadress: http://hippamorsan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, de har riktig gran och faktiskt så har han bara hostat en gång sedan han kom hit till oss och det är ju i alla fall över två timmar sedan.

    Just nu sitter han och morfar och tittar på film, lila sjöjungfrun, eller...jag tror att morfar somnat....

    (Man kanske blir trött av grisfötter..)

    ha dé!/Kram



    Maria:

    Ja, lillprinsen är här och genast tyckte han att han mådde såååå bra!

    Jag har smakat grisfötter, det är inte så tokigt, men jag klarar mig utan..

    Ha dé!/Kram

    2008-12-21 | 13:36:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • skogsfrun på dal säger:

    Älskare av grisfötter är nog sista generation, egentligen önskar man att grisen finge ha alla sina kroppsdelar för sig själv (morsgrisar är vi allihopa...) Skönt att höra om en till som tar det lugnt inför den stora helgen. Rödkål och Aladdin är dock ett måste för gottegrisessan skogsfrun.

    En riktigt God Jul till dig och de dina.

    2008-12-21 | 15:36:39
    Bloggadress: http://barasaras.bloggagratis.se
  • Anonym säger:

    UH! Grisfötter! det e ju hundmat vet inte maken det? ;)



    Vill ge dig en STOR JULEKRAM och med en önskan om en VIT JUL! =)



    GO JUL/Garbo

    2008-12-22 | 08:46:16
  • åsa säger:

    Skogsfrun:

    Ja, jag tror också att "vår" generation är den sista att äta allt på grisen.

    Alladin inköpt idag!

    Ha dé!



    Garbo:

    Stor julkram tillbaka och du...här har vi ett par decimeter snö...

    Ha dé!/Kram

    2008-12-22 | 15:11:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Han har bra smak gubben din, men till frukost vetti sjutton....jag har iaf laddat på med en burk till mellandagarna,hihi

    Ja nu står julen för dörren, inte blev den så vit som jag hoppades, men kanske kommer det en vinter efter helgerna istället.

    Här stressas inget, inte förrän vi vet att det knackar på dörren om en timme, då blir det fart på tanten.

    ÖNSKAR ER EN RIKTIGT FRÖJDEFULL JUL

    Kram från pörtet

    2008-12-22 | 19:29:21
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tania säger:

    Jag älskar grisfutter. Min mamma kokar dem åt oss tre syskon. Kan spara till din man nästa är :)

    2008-12-23 | 19:48:59
    Bloggadress: http://lyxpiraya.blogg.se/

Kommentera inlägget här: