Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inget luciatåg...

Kategori: Allmänt

...hos tant raffa idag... Eftersom de små kungligheterna är hos fadern i helgen så kom det ingen lucia eller stjärngosse, men på måndag ska det bli luciatåg på dagis så då ska tant raffa vara där på morgonen och titta. Klarade mig från nattligt luciabesök också och tacksam för det var jag! Här hos mig har det varit en helt otroligt vacker dag, det är ett par, tre decimeter snö och så har det varit 7-8 grader kallt och strålande sol, kan det vara vackrare.. Det är ju synd, att man inte är en skidåkare, för jag tror ju att det har varit ett perfekt skidväder idag. I stället för att åka skidor så har jag gjort köttbullar som jag fryst ner till jul och så la jag in lite sill.. Senare på eftermiddagen så åkte jag iväg en sväng enbart för att titta på hur folk har dekorerat sina hus och trädgårdar, det finns de som inte har någon form av struktur utan det verkar som om att..bara det lyser..spelar ingen roll hur det ser ut, bara det lyser så sätter vi upp det och det kan ju se helt förjäkligt ut. Sedan finns det de som verkligen har tänkt igenom varenda lampa och det kan ju bli hur fint som helst.. Jag är en sån som inte gillar färgad belysning och defenitivt inte en belysning som blinkar, men jag vet ju att det är många som tycker att det är det ultimata... Sicken tur, att smaken är som baken...delad! Nu ska jag göra mig en räkmacka, det får bli min middag i kväll, känner inte för att göra något mer invecklat, jag är ju ensam som ska äta och då spelar det ju egentligen ingen roll vad jag petar i mig.. Ha nu en fortsatt trevlig luciadag/kväll! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej på dig i mörka Luciakvällen!

    En räkmacka är ju aldrig fel, eller hur?!



    Så vackert det har varit idag! Nu är det minus 15 här...Och visst är det tur att smaken är som baken...jag älskar alltihopa!

    Kramen!

    2008-12-13 | 18:07:00
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • lilldotra säger:

    ååååh! så du kommer att få ett R i julklapp?!:) meeeeeen ni är ju bara för goa ni två... älskar er! hade kuuuuuul igår! tack för ett supermysigt samtal förresten... hälsa maken när du pratar med honom, saknar honom! vad kul att vi alla träffas i jul- lääääängtar verkligen!

    suss o klem!!!

    2008-12-14 | 00:18:01
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Ja, visst är det vackert och jag hoppas ju att det ska fortsätta vara lika vackert, åtminstone över julen.

    Ha dé!/Kram



    Lilldotra:

    Ja, nu är det inte långt kvar till jul...

    Vi längtar också ska du veta.

    Ha dé!/Kram

    2008-12-14 | 08:11:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: