Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Juldagen...

Kategori: Allmänt

...är det idag och jag känner mig faktikt lite bättre, jag har inte så mycket feber men istället så har jag blivit förkyld.. Tänk, jag fick ett R i julklapp av lillprinsen! Han hade målat ett R med ett hjärta i och sedan hade han (modern) ramat in det så nu har jag en tavla att sätta på väggen. Lilla prinsessan hade målat en så fin tavla med ett hjärta på till morfar och mormor och även den var inramad så ni förstår att det blir som rena rama galleriet här hos oss... Det gick ju bra att vara sjuk på julafton, för första gången delegerade jag ut arbetsuppgifter till andra och det har jag nog aldrig gjort förut, men det gick som sagt var bra. Det är ju så, att jag har väldigt svårt att "släppa in" andra i mitt kök, inte bara för att köket är litet och det blir trångt, utan för att det är "mitt" kök (knäppt va!?) Nu är det som sagt var juldagen och jag väntar på att dotter med familj ska komma och äta lunch (rester), maken ligger och vilar för han börjar känna sig lite krasslig och det förvånar mig inte ett dugg om han är den som står på tur att bli sjuk... Förresten...är det någon som har tips på hur man tillagar rådjurslår? Fick ett sådant och jag har ingen aning om hur man tillagar det för att det ska bli smarrigt och jag skulle verkligen vilja göra det bästa utav det. Nej, nu ska jag ta och vila lite jag också, man är inte så stöddig precis... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Gnid in rådjurslåret med

    salt och svartpeppar och stek som stek i ugn gott med ett aromsmör till:

    1 par matskedar rumstemperat smör

    4-5 msk hackad basilika

    ½ tsk grovkrossad svartpeppar

    salt efter tycke o smak

    ös vartefter så inte köttet blir torrt.

    175-200 g i ugn



    Hoppas du o maken snart e på benen igen.

    Söta små presenter från dina gullungar :)



    /kram o go fortsättning

    2008-12-25 | 13:21:09
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • TT säger:

    God fortsättning till er också!

    Och krya på dej!

    Dottern ringde just och meddelade att hon är däckad så kanske hann hon smitta oss igår... vi får se.

    Kramar!

    2008-12-25 | 19:53:00
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Meen, vad tråkigt att du blev sjuk! Men hoppas du snart är på benen igen! Tack o bock säger jag att julen snart är över....!

    Kramen o krya på dig!



    PS. Lät enkelt o gott receptet du fick! En gång har jag gjort nåt med rådjur...gjorde nog nåt liknande, man hade lite svartvinbär med....

    2008-12-25 | 19:58:02
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Tack för receptet, det ska jag prova.

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Ja, har ni tur så klarar ni er, för jag lovar...det har varit jättejobbigt att ha feber i flera dagar.

    Håller tummarna att ni klarar er.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag tackar och bockar också över att julen är slut och att man slipper julmaten...

    Ha dé!/Kram

    2008-12-26 | 17:21:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: