Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu har jag...

Kategori: Allmänt

...varit och tittat på luciatåg på dagis... De var alldeles bedårande söta alla lucior, tärnor, stjärngossar, pepparkaksgubbar, tomtar och renar! Ja, det var faktiskt två små tjejer som var renar och de var så söta så. Jag trodde ju inte att lilla prinsessan skulle sätta på sig luciautstyrseln överhuvudtaget, men ack vad jag bedrog mig! När jag kom hem till dem tidigt i morse så öppnade prinsessan dörren med ett leende och sa...jag ska vara lucia idag...den som känner henne vet, att hon kan få för sig att hon absolut inte ska vara lucia och då är det så, det går inte ens med muta att få henne att göra något som hon inte vill.. Nu fick lillprinsen vara med till dagis också, modern ringde till skolan och talade om att han skulle komma lite senare idag och jag tror att han tyckte att det var roligt att få vara åskådare, han sa att han tyckte att lilla prinsessan var finast och sötast utav alla och det var väl gulligt sagt. (Jag tror, att han var lite stolt över lillasyster som var en så fin lucia.) Vi tog ju en massa kort och få se, om dottern ser till att det kommer bilder på min blogg... Annars då...jo, här är det omkring nollan just nu och snön ligger kvar, det har inte varit så varmt att det börjat töa undan ännu och glad för det är jag. Grannen ett hus ifrån oss har en vattenläcka på sin tomt och kommunen är där och gräver (eller..de håller väl på, just nu har de visst frukostrast) så jag har inget vatten, men jag var förutseende och tappade upp vatten igår kväll ifall att... Är ner i vår källare med jämna mellanrum och kollar så det inte kommit upp en massa avloppsvatten, det har hänt oss två gånger på 14 år att det varit översvämning i källaren med skitvatten och då menar jag skitvatten! Alltså det är inte bara vårat skit utan grannarnas också!! Efter sista gången då vi sanerat maken och jag så fick vi reda på att vi skulle inte alls behöva ta reda på skiten utan det skulle kommunen gjort så om det händer en gång till så då vet vi...då tar vi in på hotell och lämnar nyckeln till saneringsfirman och så skickar vi räkningen till kommunen! Jag kan lova, det är ingen höjdare att gå ner i källaren om det händer... Det var förskräckligt vilken lång rast de verkar ha...visserligen brukar man ju skämta om kommunalarbetare (jobbade själv på kommunen) men... det kan väl inte vara meningen att folk ska vara utan vatten och det konstiga är, att det finns inget meddelande om att vattnet ska vara avstängt heller och det finns väl de som inte har fyllt upp ett lager så de har under dagen.. Nej, nu ska jag (försöka) göra lite nytta.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • lilldotra säger:

    lääääääääängtaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr!!!!!

    ville bara tala om det...

    :)

    puss puss

    //L

    2008-12-15 | 22:54:44
  • Ragnvi säger:

    Och jag läääängtar efter att få se foton!!!

    Och avis på luciafesten är jag också! Inga barnbarn här du vet...

    Igår var det snudd på att TV:n åkte ut...men ikväll skötte den sig!

    Kramen!

    2008-12-15 | 23:18:48
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hoppas vattenfrågan har löst sig o att rasten är över ;)

    Hoppas på att bilder kommer upp,så sött!



    Ha det bra önskar stressad garbo från jobbdatorn/Kram

    2008-12-16 | 08:19:48
  • åsa säger:

    Lilldotra:

    Vi längtar också ska du veta, men det är inte många dagar kvar nu...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Jag hoppas att äldsta dottern "förbarmar sig" över mig för då kanske det kommer foton...

    Ha dé!/Kram



    Garbo:

    När de väl satte igång så var jobbet gjort på drygt fyra timmar...ja, då har jag inte räknat in lunchrasten...

    Ha dé!/Kram

    2008-12-16 | 09:18:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hm, du vet, sömn är en bristvara här!

    Kramen!

    2008-12-16 | 14:51:26
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag har förstått det!

    Ha dé!/Kram

    2008-12-16 | 17:32:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: