Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sicken tur...

Kategori: Allmänt

...att man har beställt "hemfläsk"... Ja, efter allt man läst och hört om grisköttet från Irland så.... Maken talade om i morse, att det är soprent på griskött i hela England just nu, finns tydligen inget på hyllorna i affärerna och jag kan ju inte låta bli att undra...finns det inga Engelska grisar? Själv ska jag få hem griskött i dag och till middag ska jag servera de små kungligheterna (ska vara barnvakt eftermiddag/kväll) stekta fläskkotletter och potatismos, det vet jag att barnen gillar, ja, potatismoset i alla fall och jag tror ju att köttet går ner också.. Här hos mig är det mulet och strax över nollan så det är inte så plaskigt ute och vi har faktiskt några centimeter snö så det är riktigt fint. Hmm...tittar just ut och ser, att det har börjat snöa lite och det är ju inte helt fel... Läste i tidningen nu på morgonen att det hade varit otroooligt mycket folk uppe vid Falu gruva igår då det var julmarknad och jag är tacksam att jag inte var dit! Visserligen är det en julmarknad jag varmt kan rekommendera, men som sagt var...den är populär och tycker man om att trängas med folk, ja då ska man åka dit. Var där förra året och året före det också och det finns jättemycket fint hantverk, visserligen svindyrt, men som sagt var det är genuint hantverk och det kostar ju.. Nej, nu ska jag göra lite nytta innan dottern kommer med mitt kött.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    I år missade vi våran fina julmarknad :( Trist för vi brukar alltid köpa hem stenugnsbakat bröd lite goda korvar kalkon m.m...



    Ja kanske man ska ut o tinga sig en gris ;)



    Må väl/Kram

    2008-12-08 | 11:17:43
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Oj så gott med fläskkött som inte åkt hela världen runt först. Sen blir jag ju bara så glad att du finns så ofta för dina små kungligheter. Tänk vilken lycka för dem att ha dig i närheten vilka härliga minnen..

    Sen är jag ju lite ego också så jag är jätteglad även för min skull som hittat din fina blogg:)

    Här har vi snö så det räcker men det ska väl komma minst 50-60cm till. Idag har jag sopat bron 8 gånger...

    Kram kram ha det gottast

    2008-12-08 | 19:00:52
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Som det ser ut i dag med alla gifter som djuren matas med så....

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Jadu, "hemfläsk dä ä gött dä"...

    Mmmm..det smakade jättebra, man känner verkligen skillnaden.

    Att ha barnbarnen så pass nära som jag har, det är en ynnest verkligen och att få vara en så naturlig del i deras liv, det är...ja, jag har inte ord..

    Skönt att höra att du är ego och varför du tycker dig vara det..(tack)!

    Hoppas att du mår bra och att du är rädd om dig.

    Ha dé!/Kram



    2008-12-08 | 22:43:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • TT säger:

    Ja, där fick jag vatten på min kvarn som aldrig köper irländskt eller danskt kött.

    Sambon tycker att jag är löjlig men hade jag inte rätt då!? :o)

    2008-12-08 | 23:00:15
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Jag har heller inte köpt Irländskt eller Danskt kött, vet inte varför egentligen..men det är ju tur att man gjort någonting rätt.

    Ha dé!/Kram

    2008-12-09 | 10:11:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Jag vill alltid helst köpa svenskt fläsk om det finns, men tyvärr är utbudet inte så stort här hos oss. Man får ta det som ligger i disken.



    2008-12-13 | 09:40:42
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här: