Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det blåser....

Kategori: Allmänt

....friska vindar ute i dag.
Byrackan och jag skulle ut på en promenad tänkte jag, men det tänkte inte byrackan...
Så fort han kom ut på trappen och en vindil tog tag i honom så ville han in igen.
Men, jag var envis och drog med honom, vi var väl ute i tjugo minuter, under de tjugo minuterna så ville han bara hem i nitton..
Kan inte förstå, hur jag ska bete mig för att få med honom frivilligt, han borde ju vara glad att få gå ut.
Vi var hem till prinsen och prinsessan på förmiddagen, de är lediga från dagis i dag och det var nog tur det för båda är förkylda och lillprinsen hade ont i huvudet också.
Hade köpt med mig lite fikabröd och prinsessan, hon konstaterade att byrackan, han tycker om bröd...han satt alltså bredvid hennes stol och blev matad, hon använde till och med sked!
Jag ska till dem i kväll också, modern ska uppvakta en arbetskamrat som fyllt år så då ska jag vara hemma med barnen.
Lillprinsen, han har bestämt att vi ska ha myskväll och äta vattenmelon, det älskar han och vi ska få äta den i vardagsrummet!
Om man får äta nå´t i vardagsrummet, ja då är det lite speciellt tycker han och det är bra att han tycker det.
När mina döttrar var små så fick de alltid äta frukost i vardagsrummet på julafton och det var nå´t alldeles speciellt för dem och det pratar de om än i dag.
Vi ska antagligen titta på bolibompa under tiden prinsen och jag, prinsessan hon har så mycket annat att göra, hon har inte tid att sitta vid tv:n, hon har ju så många dockor som ska ha sin skötsel och så ska hon väl som vanligt stå inne på toaletten och leka med vatten.
För inte så längesedan när jag var barnvakt så lyckades hon få stopp i avloppet..ja, det blir det när man har fullt med toapapper i handfatet...
Man kan ju inte vara med överallt....
Ska jag ta och spy lite galla över Tito Beltran...
Han säger att han aldrig kommer att sätta sin fot innanför ett par fängelsemurar, jaha, men om det nu blir så, att han även i hovrätten får samma dom, hur har han tänkt göra då då?
Då kanske han flyr till Chile, men sån tur har vi väl inte.
Han anser också att allt handlar om rasism, för hade han haft ett svenskt namn, ja då hade det varit en helt annorlunda dom...jamen, man får väl för helvete inte bete sig hur som helst bara för att man har ett svenskt namn..
Det ska bli väldigt intressant att följa det nya målet, det om sexuellt utnyttjande av minderåring som han friades från i tingsrätten, men som nu ska upp i hovrätten.
Hoppas, att den där lilla skiten får det han förtjänar!
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Denna eviga ramsa om rasism!..den skaver i mina öron,blir så trött!!! :/

    För övrigt hoppas jag byrackan vill vara ute lite längre idag ;)

    /Kram

    2008-02-14 | 07:47:41
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Mandiz säger:

    Tävling på min blogg!

    2008-02-14 | 08:46:35
    Bloggadress: http://mandizblogg.blogg.se
  • Åsa säger:

    Garbo: Ja, det heter alltid att vi svenskar är rasistiska så fort det är nå´t.
    Byrackan, han blir UTDRAGEN idag, det är strålande sol och bara ett par minusgrader..alltså promenadväder!
    Ha dé!/Kram

    2008-02-14 | 09:32:22
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: