Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jag har...

Kategori: Allmänt

...en storasyster som nog blir lite orolig över mig och min blogg...
Hon är rädd att min svägerska ska läsa tant raffas blogg och bli sur för att jag skriver som jag gör..
Men min kära syster E du behöver inte vara orolig, jag står för allt jag skriver och jag tror inte, att hon läser bloggar överhuvudtaget.
Men, jag har varit väldigt trevlig i helgen, jag skulle säkert fått en Oscar för bästa kvinnliga biroll...huvurollen, den hade svägerskan.
Min storasyster, hon är så go, jag kan faktiskt känna ett "behov" utav henne ibland, jag tror att det finns kvar sen vi var små.
Hon är ett och ett halvt år äldre än jag så vi var ju ganska tighta när vi växte upp.
Nu är hon den där "väna" typen, ..det är inte jag...jag säger nog vad jag tycker och tänker, inte så att jag medvetet sårar någon, det skulle jag aldrig göra, men jag låter ingen sätta sig på mig (längre).
Här hos tant raffa är det ett riktigt skitväder i dag, det hade kommit ca. 2mm snö i natt, men nu så är det mest regn som kommer ner.
Byrackan, han tvärvände i hallen, jag fick putta ut honom när vi skulle på promenad..ja, han är rolig!
Tänk, för 12 år sedan just i dag så var det -22 grader och jättmycket snö..jag kommer så väl ihåg det, för det var en speciell händelse den dagen..
Känns ganska overkligt när man tittar ut i dag och det är varmgrader och till och med getingar ute!
Nej, nu ska jag sätta in en rostbiff i ugnen, det ska serveras det och rotfruktsgratäng här hos tant raffa till middag, kan man sätta guldkant på tillvaro så....
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Jag sitter just nu o funderar på hur jag ska lura ut mina vovvar i regnet,inte ens katterna vill ut.
    Jag skulle skura rent diskmaskin på utsidan den står under en pressening ute och hela presseningen e full av vatten,jag ids inte!
    Den ska förmodligen ställas åter o kopplas in imorgon men jag får väl dra ut den senare i så fall...
    Snart dags att vandra till jobbet,ha en skön eftermiddag/kväll låter mums m rostbiffen :)

    /Kram

    2008-02-26 | 13:58:37
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, inte är det lätt att få ut djuren när det är sånt här skitväder, men byrackan han vill ju inte gå ut vilket som...
    Låter inget vidare att stå ute och skura i det här vädret, spar det till senare du.
    Glöm inte, att smila upp dig när tidningen är på jobbet och plåtar.
    Ha dé!/Kram

    2008-02-26 | 14:56:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: