Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Valentin...

Kategori: Allmänt

...har namnsdag i dag, den 14 februari och det är alla hjärtans dag!
Vädret kunde inte vara bättre än det är just i dag, solen strålar och det är ett par minusgrader.
Det är alltså ett perfekt promenadväder och jag SKA ha byrackan med ut en sväng, om jag så ska dra honom efter mig...
Jag var och handlade nu på förmiddagen och på vägen ut från affären hade jag ett medelålder par med kundvagn efter mig.
Kvinnan sa någonting till mannen och han skrek..men va fan, jag har ju packat varor!!! Alltså han SKREK och jag gick förbi och tittade bakåt litegranna, då skrek han åt mig...va fan glor du på!! Ja, sa jag...det undrar jag också...jag kan lova, att hans fru hade svårt att hålla sig för skratt.
Men, om han har en sådan ton till sin fru ute bland folk, då kan man ju undra, hur han låter hemma..
Hans beteende, det kan jag bara inte med, det är så fruktansvärt nedlåtande tycker jag, skulle aldrig tillåta någon att använda den tonen till mig.
Skulle heller aldrig tänka tanken att själv vara så oförskämd.
Det är ju som sagt alla hjärtans dag och det firar vi faktiskt i vår familj.
Har fått ett så gulligt kort från yngsta dottern och så har vi fått en bedårande vacker blombukett från våra barn och barnbarn.
Att vi fick blommor, det beror på att maken och jag har jubileum just i dag.
Lillprinsen, han skulle rita massor med hjärtan till oss på dagis, det lovade han i går och han brukar alltid hålla det han lovar.
Jag ska hämta honom och prinsessan på eftermiddagen för modern jobbar kväll så då är mormor och morfar barnvakt.
Jag har faktiskt köpt en flaska fiiiin konjak till min käre make, inte bara för att det är alla hjärtans dag utan för att jag kände för det och jag vet, att han kommer att bli jätteglad.
Jag har även köpt champagne, det är viktigt att det finns hemma just i dag.
Med eller utan alla hjärtans dag, det är viktigt att sätta guldkant på vardagen, har man möjlighet så varför inte?
Nu ska jag dra med mig byrackan ut en sväng, han vill inte, men jag ger mig inte!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Z A N N A N A S säger:

    Är du en modeslav?

    2008-02-14 | 13:23:52
    Bloggadress: http://zannas.blogg.se
  • Annaa M säger:

    Gratulerar till jubileet!

    Hm, framlidne Mannen skulle säkert kunnat få för sig att ge hals offentligt om jag haft synpunkter på hur han hade packat varorna. Han var känslig för sånt och hade en kraftig stämma, men annars säkert behändigare att leva med än de flesta. Däremot skulle han aldrig ha fräst till åt någon annan utan avfyrat ett vänligt leende.

    Kanske var mannen i det där paret fruktansvärt trött på att alltid få kritik för det han gjorde. Många kvinnor är ju rätt hopplösa med sånt.

    Men ohyfsat var det förstås.

    Nån Valentin firar vi inte här! Inte vad jag vet. Pojken är hemma idag för "fri promenad" de flesta i klassen åker skidor, hans skola tillhör dem som har lagt in idrottsdag den här dagen som motvikt till det här urspårade valentinfirandet. Lär väl bli tradition. I framförallt en del grundskolor köptes det in mängder av rosor som elever skulle dela ut till varandra. Men problemet var förstås att populära elever satt med blomsterfång medan andra satt med inte en enda blomma.

    2008-02-14 | 13:29:11
    Bloggadress: http://www.annaamattsson.blogg.se
  • Åsa säger:

    Annaa, visst har du rätt i att han kan vara "en sån där karl" som alltid får kritik, men du skulle sett honom, han var nog ingen snäll människa...
    Hans fru däremot, hon såg väldigt "kuvad" ut, men det kan man ju göra även fast man inte är det.
    Jag tycker att skolorna skulle förbjuda firandet av alla hjärtans dag, för jag håller med om att det alltid finns de som inte får någon uppmärksamhet alls och det svider...
    Men...på fritiden och hemma, det är ju en helt annan sak, det är ju som jul och påsk, det finns ju de som aldrig firar de helgerna.
    Ha dé!

    2008-02-14 | 14:35:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Håhåjaja tyvärr kan jag konstatera att min make kan bete' sig väldigt ohyffsat ute bland folk och det finns både en o två ggr jag velat haft en lucka att sjunka igenom.
    Han har inte ett hum om vad han vräker ur sig ibland och jag får sitta o skälla hela vägen hem och det har funnits stunder då jag velat drämma hela kassen i huvet på han...dessvärre...
    Man skäms men han har inte förstånd till att förstå sånt han inte...
    Jag är då inte en hunsad fru vilket säkert kan se så ut men hut går hem och han får då fan igen i bilen käre maken...;)

    Ha en trevlig Valentin nu :)
    /Kram

    2008-02-14 | 15:17:30
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • mammamia säger:

    trevlig valentins dag!
    eftersom jag fyllde år i går så blir det inget firande idag,däremot pussar och kramar till de sportlovslediga barnen!

    2008-02-14 | 19:15:57
    Bloggadress: http://mammamias.webblogg.se
  • Paula säger:

    Här hemma är Alla-hjärtans-dag den enda dagen då jag kan vara säker på att få mig en blomsterkvast! Det har bara blivit så, från första året...annars är min man inte särskilt uppvaktande av sig, men han duger ändå!
    Idag är han bortrest så jag fick mina rosor med blomsterbud, gulligt!
    Hoppas champagnen smakade!
    Kram

    2008-02-14 | 20:36:48
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Garbo: Vi är ju alla olika, men jag vill ju inte tro, att din make skriker åt dig, alltså skriker på allmän plats...
    Visst kan man väl reta upp sig och bli heligt f-bannad ibland, det är väl inte mer än mänskligt, men som han betedde sig...
    Ha dé!/Kram
    Mamma Mia: Du har väl fullt upp med förberedelserna till ditt kalas, hoppas att du får en bra fest.
    Ha dé!
    Paula: Jodu, jag fick också en blombukett av min käre make, han är väldigt duktig på att uppvakta de gånger han är på "hemmaplan", kan faktiskt få blommor lite då och då.
    Champagnen den smakade förträffligt!
    Ha dé!/Kram

    2008-02-15 | 08:28:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • sstorasyrran säger:

    Hejsan!
    Apropå mannen som skrek och var otrevlig... -jag brukar tänka att en så´n person kanske har en frontallobsdemens? I så fall är han/hon inte så medveten om sitt dåliga uppträdande. En bra förklaring, då behöver man inte haka upp sig på dem...
    Kram!

    2008-02-15 | 19:36:17
  • Åsa säger:

    Storasyrran: Ja, det ligger lite i det du säger, makens kompis hade en tumör i frontalloben och han betedde sig på liknande vis.
    Ha dé!/Kram

    2008-02-16 | 15:32:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: