Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Äntligen har jag.....

Kategori: Allmänt

...fått "fingrarna ur baken" och tvättat fönster i kök och hall och bytt gardiner.
Enligt almanackan så är ju julen slut för länge sedan...men, tant raffa, hon har inte tagit ner julgardinerna förrän i dag!
Nu är det ju inte några tomtar eller så på mina julgardiner, men de är ju röda förstås (smårutiga) och eftersom ljuset börjar återkomma till Sverige så var jag bara tvungen att byta gardiner.
Nu har jag satt upp ljusa gardiner och slängt lite trötta blommor så nu är det riktigt fint i fönsterna.
Tänk, det snöar faktiskt här hos mig i dag, det är så fint ute och för en gångs skull så ska det inte bli varmgrader så snön blir nog liggande ett tag.
Det är ju roligt för alla barn, som inte haft speciellt många tillfällen att idka vinteraktiviteter.
Prinsen och prinsessan, de ska åka skidor i morgon, modern har ledig dag så då ska de passa på.
Lilla prinsessan, hon har aldrig åkt skidor, men så är hon ju bara 2,5 år också, men hon är så jäkla envis så det kommer nog att gå bra...
Jag ska ta en promenad med byrackan hade jag tänkt, men han vill väl som vanligt inte gå nån längre sträcka, få se, hur halt det är ute, det är lite läskigt med snön på all is som jag vet finns...
Det är ju tur, att jag har åtminstone en krycka när jag är ute, det är en liten hjälp i alla fall.
Nej, det här duger inte, på med ytterkläderna och iväg....
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: