Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ett tag sedan...

Kategori: Allmänt

...jag skrev på bloggen, det beror på, att jag inte har haft nåt speciellt att förmedla.
Ja, nu ska man ju inte behöva ha en massa nyheter att skriva om, men jag läste att det finns de som anser att man inte ska skriva om man inte har nåt nytt och spännande att komma med.
Jag är ju så dum i huvudet, att jag har skrivit det som jag har haft tankar och funderingar över, om det varit intressant för andra, det har aldrig jag aldrig tänkt på....
Här hos tant raffa är det soligt i dag, blåsigt och ett par minusgrader.
Maken/husse skulle gå ut med byrackan och han trodde att byrackan skulle tycka att det var ett bra väder, men det blåste ju......
Kan inte förstå, vad byrackan har blivit "ämlig"...
Undrar, vad det ska vara för väder så att det skulle passa byrackan, han tycker inte om blåst, kyla, nederbörd och till viss del värme.
Det är en väldig skillnad mot min lillasysters hundar, hon har golden retrivers (http://www.geocities.com/jaktgolden/) De vill vara ute i vilket väder som helst.
Hennes hundar, de är de piggaste och alertaste golden jag någonsin träffat och de är så otroligt duktiga!
Ja, nu fick jag skryta lite också....
Jag brukar säga till maken, att det skulle vara roligt att ha en hund, som vill vara ute när det regnar, för själv älskar jag att vara ute i regn.
Med andra ord så har jag valt helt fel hundras....men, byrackan han är världens goaste hund..
Nu har ju maken/husse varit hemma i några nätter och det är såååå skönt att slippa byrackans pipande och krafsande, nu är det husse som får den biten..och jag bara "rävsover"..
Funderar på, om vi ska försöka få med oss byrackan på en promenad, han är ju så tråkig och vill bara hem hela tiden.
Vi kanske ska ta en liten tur med byrackan och sedan gå hem med honom för att sedan ta en långpromenad utan hund...det känns ju lite konstigt att gå ut och gå utan byrackan, men om vi inte gör så då kommer vi ju aldrig ut nån längre sträcka...
Nej, nu ska jag ta och göra lite nytta..
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • Lena säger:

    Lite som här! Händer ingenting, finns egentligen inget att skriva om. Inget viktigt. Men - som du säger det är ju VI som bestämmer vad som ska skrivas på våra bloggar. Ibland när jag hör diskussioner på TV om bloggande så är det ljusår mellan deras bloggande och bloggläsande och det lilla jag håller på med. Bloggande har ju blivit en samhällstrend, OK det har ju det, men vi andra då? Som håller på lite för vårt eget stora nöje...
    Ojjsanhoppsan! Nu blev jag ju nästan lite småhetsig såhär på morron !!!!
    /Lena
    PS. Vad blev det av det där? Att det är bloggtorka? Ja det var kanske det jag ville förmedla...

    2008-01-28 | 08:31:59
    Bloggadress: http://momma.blogg.se
  • Garbo säger:

    Det e bara till att skita i vad alla tyckare tycker för tydligen tycker även dom annars så skulle dom ju inte sitta o reta sig på vad folk o fä skriver om...

    Ojoj du skulle sett min säng inatt där låg jag nertryckt mellan mamma kines o storvovve på andra sidan på vardera arm hade jag varsinn liten kines och på rumpan min tornade en katt i natt :D
    Maken hade tomt i sin säng han...

    /Kram

    2008-01-28 | 09:44:56
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Lena:
    Javisst blir det bloggtorka emellanåt, men det kan ju vara skönt att få "prata av sig" fast man inte har nåt spännande att berätta..
    Jag skiter egentligen högaktningsfullt i vad folk tycker, vill de läsa vad jag skrivit, då är det ju roligt och de som retar upp sig, de bryr jag mig inte om.
    Ha dé!/ Kram
    Garbo:
    Visst kan det vara mysigt att vara belamrad av de fyrfota vännerna, men en annan som svettas som en "gnu" ändå, jag klarar mig utan...
    Ha dé!/ Kram

    2008-01-28 | 11:31:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • //SoP säger:

    Var tvungen att titt på din profil,om du hör hemma i Dalarna- "ämlig" ;-)
    Har en halvbroder i Ludvika.

    2008-01-29 | 02:31:18
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här: