Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ymnigt snöfall...

Kategori: Allmänt

....och ett par minusgrader var det på förmiddagen när vi, husbonden, tant raffa och byrackan var ute på en promenad.
I och med att det snöade ymnigt så fick byrackan ha "täcke" på sig, vilket han avskyr....
Det måste ha sett roligt ut när vi kom gående, byrackan som bara vill hem och husbonden hållande i kopplet och efter kommer jag med mina kryckor.
Vi måste ju se ut som fyrtornet och släpvagnen där vi kommer..
Husbonden, han är 193 cm. över havet och "högt kluven" dvs. han har låååånga ben och tar stora kliv...
Jag är inte kort, 174 cm, men inte lika "högt kluven" så när husbonden tar ett steg så tar jag kanske två...
Det betyder att jag alltid kommer lite på efterkälken, särskilt när jag måste ha kryckorna och det måste ju se lite konstigt ut.
Nu hade vi tänkt, att vi skulle ta en riktig långpromenad, men se...det ville inte byrackan.
Han ville bara hem, så efter en halvtimme ute så gick vi väl hem igen.
Nu har vi tänkt att ta en promenad på eftermiddagen också, men då får nog byrackan stanna hemma.
Visserligen har det slutat att snöa så han behöver inte ha "täcket", men om vi ska kunna ta en långpromenad så är det lika bra, att han blir kvar hemma.
Innan vi ska gå ut ska jag ta och förlusta mig lite i tvättstugan.
Ha dé!/ tant raffa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    kärleken räknar nog inte centimeter,
    vad säger man om britt ekland?
    hon är ju en "produkt" av sin tid, på nåt sätt måste hon ändå, ges ngn cred för att försöker, men det saknas nog - några hästar i stallet

    2008-01-06 | 15:34:07
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Mai säger:

    "Högt kluven"...hahahahahahah, fan, jag döööör! =)

    2008-01-06 | 21:31:47
  • Åsa säger:

    Latmasken:
    Britt Ekland, i hennes stall har det nog aldrig funnits en häst överhuvudtaget, att tro, att man "är nåt" bara för att man var med i en film för en massa herrans år sedan...Ja, vad ska man säga...Ha dé!
    Mai:
    Ja, du känner ju min man och du vet hur lång han är, det måste ju vara så, att ha är "högt kluven"...eller...?
    Ha dé!/Kram

    2008-01-07 | 08:39:09
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Garbo säger:

    Hihi ja här är vi inte "högt klyvna" nån av oss ;)
    Lite över 163-165 cm över marken,lite "lågt klyvna" sådär hihi

    Här har det smält bort och nu e det plask o slask av brungeggig sörja...;(

    /Kram!

    2008-01-07 | 11:57:47
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Paula säger:

    Har jag nu missat nåt? Kan inte minnas att du gjort dig illa? Har du gått o ramlat? Låter inget vidare, att hoppa omkring på kryckor i snön...
    Här har vi en jycke som tvärnitar så fort vi kommer utanför dörren,men nu har jag kommit på ett knep!
    Om jag sparkar i jämn takt med sparken så kommer hon upp i ett taktfast joggande utan en chans att fundera på att vända hemåt...
    Ha en fin vecka!

    2008-01-07 | 12:06:14
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Åsa säger:

    Garbo:
    Här hos oss ligger fortfarande snön vit, visserligen lite "vattnig" men det är ju ljust i alla fall....Ha dé!/Kram
    Paula:
    Jag var med om en motorcykelolycka för en herrans massa år sedan, men dras med sviter efter den fortfarande.
    Knepet med sparken, det låter bra, men förutsättningen är att det blir sparkföre, för spark det har jag..
    Hoppas, att du har det bra i Blötberget, det vet jag mycket väl var det är./ Ha dé!

    2008-01-07 | 12:18:15
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: