Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Dagen i dag...

Kategori: Allmänt

....blir nog en toppendag! Har varit till doktorn med mitt knä och han var nästan hundra på att det var senfästet under knäskålen som fått sig en törn. Han frågade om jag ville ha cortisonspruta men det tackade jag nej till, inte för att jag var rädd för själva sprutan, utan för att jag vet utav erfarenhet att det kan bli så att jag måste ha fler och fler sprutor och jag är glad om jag slipper eftersom jag har sprutat så många gånger i mitt andra knä. Nog om det! Att det blir en toppendag, det beror på att äldsta dottern ringde från jobbet och "bjöd in sig" på grillning i eftermiddag/kväll och nyss fick jag ett sms från yngsta dottern som helt plötsligt blivit ledig i morgon och som längtade efter mamma och undrade om jag hade nå´t emot att hon kom i kväll och gissa om jag blev glad! Alltså...båda döttrarna kommer, mina små kungligheter som jag inte träffat sedan måndag och äldstas sambo...kan det bli bättre? Jo förstås, det hade ju varit perfekt om maken varit hemma också, men man kan ju inte få allt här i världen... Vi ska grilla lax (lillprinsens favorit) kycklingspett och så ska kungligheterna få göra "barnspett" också, dvs. korv och köttbullar som de får fixa till som de vill ha det, med grönsaker och grejor. Vi har ju ett perfekt grillväder i dag så det gäller ju att passa på och det är inte så ofta som båda döttrarna är hemma samtidigt så det ska bli skoj. Ja, vi ska ju dricka rödvin till maten också, det har döttrarna bestämt och en annan tackar inte nej.... Byrackan kommer att bli hellycklig, alla "småmattar" och lilla prinsessan, hon som fullständigt avgudar byrackan...hur bra tror ni inte att han kommer att ha det.... Nej, nu ska jag ta mig en god kopp kaffe och sätta mig i trädgården med en ny pocketbok som jag köpt i dag (Midvinterblod av Mons Kallentoft, en författare jag aldrig hört talas om förut). Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Fiaah säger:

    Hej. Hoppas du har en trevlig och solig dag=)

    2008-07-10 | 14:16:03
    Bloggadress: http://ffiaw.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Så där ska sommaren vara: solsken, bekväm stol och en god bok. Att sedan kunna vänta in sina kära barn är bara kanon. Suck! Avundsjuk är jag som har mina så långt bort!

    2008-07-11 | 08:34:32
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Lät ju kanon det där,hoppas ni mår bra idag,än skiner solen här men det ska mulna på framåt dagen för att övergå i regn..

    Här packas det för fullt far iväg på semester så må så gott så hörs vi snart igen/Stor Kram

    2008-07-11 | 09:17:43
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Inga:

    Ja, visst är det väl skönt att kunna sätta sig med en god bok och "bara va".

    Förstår att du är avundsjuk på mig och jag är så tacksam att bo nära mina små kungligheter./ Ha dé!



    Garbo:

    Här är det mulet i dag så det blir nog ingen gräsklippning så dottern får sova ut i stället.

    Hoppas att du får en bra semester.

    Ha dé!/Kram

    2008-07-11 | 10:46:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: